Jarey Cat Lovers

Jarey’s Cat On The Blog

Bantu Kucing Terbiar Januari 20, 2009

Hari ni Jarey nak berkongsi sebuah cerita menarik semasa Jarey dan hubby pergi bercuti-cuti malaysia pada December lepas. Nak dijadikan cerita, saya dan hubby sedang berjalan-jalan di sekitar Bukit Bintang, tetiba ternampak sesuatu yang sangat menarik perhatian.. jeng!…jeng!…jeng!…

jagakucingterbiar_9836

Apa agaknya yang anda fikirkan bila ternampak gambar-gambar seperti ini? Persoalan mengapakah kucing-kucing ini sedemikian rupa? tido ke? pengsan ke? letih sangat ke? Haaaaa… nak tau? teruskan membaca..

jagakucingterbiar_9854

Kucing-kucing tersebut adalah kucing-kucing terbiar dan kelaparan yang telah dijaga, diberi makan dan diselamatkan oleh seorang lelaki yang sangat perihatin. Beliau telah menyelamatkan kucing-kucing ini dari terbiar berkeliaran dan kelaparan. Memang terharu bila memikirkan masih ada orang sepertinya yang simpati dengan nasib kucing-kucing terbiar.

Saya nak anda sendiri melihat dan perhatikan keadaan kucing-kucing ini. BAGAIMANA???  pernahkah anda melihat kucing-kucing sebegini rupa yang cuma diam terbaring kaku berjam-jam di atas sebuah motor sambil menjelirkan lidah kepanasan dalam keadaan haba enjin motor yang panas ditambah pula keadaan cuaca yang panas terik. Apa yang membuat saya tertanya-tanya adalah bagaimana kucing-kucing tersebut tidak pernah berganjak dari tempatnya ataupun lari melompat dari motor tersebut???

Untuk pengetahuan semua, kepada sesiapa yang yang ingin menyentuh atau mengambil gambar bersama-sama dengan kucing-kucing ini, anda perlu membayar sejumlah wang dahulu kepada pemiliknya.

jagakucingterbiar_9848

Lihat, kucing-kucing ini…pelikkan? motor tersebut dihias begitu cantik, siap dengan muzik yang kuat. Pada pengetahuan saya, kucing-kucing ini telah berada diatas motor ini berjam-jam, yang menghairankan, saya langsung tidak nampak sebarang bekas makanan untuk kucing-kucing tersebut diletakkan berdekatan. Sungguh kesian bila melihat kucing-kucing tersebut seperti dijadikan bahan pameran untuk menaguh simpati orang ramai untuk menderma. Saya sebenarnya ingin mengambil lebih banyak gambar tetapi hati tidak tahan melihat kucing-kucing tersebut diperlakukan sebegini rupa.

jagakucingterbiar_9843

Haaaaa…inilah pemilik kucing-kucing tu dengan di temani seekor beruk yang dipanggil ‘baby’… sempat juga saya berkenalan dengan beruk ni…he..he..he…

jagakucingterbiar_9850

See… beginilah keadaan kucing-kucing ini dipamerkan untuk tontonan orang ramai… saya punya pelik tak habis-habis memikirkan bagaimana kucing-kucing ini tidak pernah berganjak atau lari dari motor tersebut. MENGAPA YE????

jagakucingterbiar_9847

Koleksi gambar-gambar penderma serta pengunjung yang pernah datang menderma dan mengambil gambar.

jagakucingterbiar_9839

Berikut adalah nota/notis yang perlu anda baca sebelum mengambil gambar :

“Jika anda nak menyentuh, membelai atau mengambil gambar sila baca dahulu nota yang disediakan. Kalau faham teruskan, kalau tak  faham-faham sendirilah. Bukan free show. Kucing ini adalah kucing-kucing terbiar yang telah diselamatkan. Mereka dibawa ke sini untuk mendapatkan sumbangan wang bagi membeli makanan dan ubatan mereka dari org-org yg sayangkan haiwan. setakat ini 100 ekor lebih telah berada dalam jagaan saya. Apa yang saya buat ni tidak akan berhenti di sini sahaja.”

“KALAU SETAKAT NAK SENTUH, BERKATA CANTIK TAK AKAN MEMBANTU HAIWAN. DIMANA HATI DAN PERASAAN KONONYA SAYANGKAN HAIWAN. BELI MAKANAN MEREKA DENGAN WANG.”

JKCR Cats Rescuer

Itulah nota yang di gantung didepan skuter tersebut..

jagakucingterbiar_9835

Melihat pada pendapat Jarey hanya simple, Jarey sangat berterima kasih dengan usaha pemilik kucing tersebut untuk memelihara, menjaga, serta membela nasib kucing-kucing terbiar, cuma dengan mengenakan RM10 untuk mengambil gambar bersama kucing-kucing tersebut adalah tidak munasabah dengan melihat keadaan kucing tersebut dibuat seakan-akan alat pameran yang kaku, menjelir lidah kepanasan.

Bagaimana pula pendapat anda?

 

197 Responses to “Bantu Kucing Terbiar”

  1. Gallivanter Says:

    That is indeed a sad sight…

  2. mohd asneh Says:

    saya rasa dia ikat kucing tu…penipu juga kali tu….

  3. jareyj80 Says:

    utk pengetahuan, kucing2 ni tdk di ikat langsung…cuma terletak mcm tu je..

  4. papajoneh Says:

    Ni betul kah hidup kah or nak minta kesian saja. Dia dah tolong kucing tu pasal pulak kucing mcm mau mampus sudah tu???? Kena kasi makan dadah kot??

    Sedih juga tinguk but too many penipu in this world so susah mau percaya. just my opinion lah. 🙂

  5. jareyj80 Says:

    emmm…ada btl juga tu papajoneh…
    manalah taukan….
    apa2 pun blh jadi…money..money..money…

  6. mimie Says:

    i dont think this is a good idea la jarey, the way dia show kucing2 tu cam ada something wrong ja, yup, sama ada niat untuk membantu kucing2 terbiar tu atau semata2 tuk mendapatkan duit dengan mempamerkan kucing2 tu, hmm.. ntah lah, but whatever it is, pada saya, it was a very2 bad idea. kesian kucing2 tu, bagus pelihara, kasi makan di rumah ja dari dipamer2 camtu… teruknya!!! saya langsung tidak akan support orang2 sebegini… macam menyiksa binatang pun ada!

  7. zaini Says:

    kalau di kl tu macam2 bisens ade. cumanyer kenapa kucing tu diekploitasi sebegitu rupa. rasanya idea yang menarik untuk ade bisnes tapi kebajikan kucing tu kena la jaga juga.. tu la org bumiputera kita kalau nak bisnes tu cuma pikir nak untung jer tapi lemah dari segi banyak faktor….

  8. jareyj80 Says:

    mimieee…..akhirnya kau muncul juga….bz sgt ka???

  9. zahraannur Says:

    well, saya pernah lihat dia ni di internet. namanya Jamil Kucing. Ada yang dakwa dia menipu dengan gunakan kucing untuk dapat duit tapi tak tahulah betul atau tak. Try search di internet for more details. Ada juga satu blog yang tulis macam2 tentang penipuannya. Tak tahu la itu betul atau tak. 🙂

  10. nanmsaad Says:

    Dalam dunia yang semakin maju, bukan kebaikan sahaja yang perlu difikirkan malah lebih daripada itu. Pemikiran manusia turut maju sehingga gagal memikirkan mana yang baik dan disebaliknya. Adakah perlu untuk mengekplotasi kucing-kucing terbiar itu semata-mata hendak mencari duit untuk membeli makanan mereka? Kalau sehari lelaki itu boleh mendapatkan RM100, bagaimanapun pulak hasilnya kalau didarab dengan 30 hari sebulan? Nilai dan keprihatinan manusia nampaknya sudah boleh dinilai dengan wang ringgt.
    Jika niatnya elok, alhamdulillah. Di dunia atau di akhirat pasti terbalas. Jika disebaliknya, tahulah lelaki itu menjawab di muka pengadilan nanti…renungkan

  11. pinky Says:

    tidak pernah pula saya nampak kucing terbiar diam2 mcm tu..mesti dia suda latih kucing2 supaya jangan berganjak dari motor..kalau lompat dari motor..kena pukul..ishhhh..(contohnya)..atau di bius?

  12. mimie Says:

    sorry jarey, been so so busy with danny, puzzle, shelby, frezer and jasper… hehe.. awal tahun ni keja pun banyak.. anyway, keep it up!

  13. bongsu Says:

    what da …..???? there must be something wrong dgn kucing2 tu…mungkin diberi ubat tido..dibius mcm pinky ckp..atau apa2 shj yg tak baik…kenapa ade manusia mcm ni? mustahil semua kucing tu bole diam tak bergerak selama berjam2….
    i sgt terkejut bila baca semua ni…n hati i tiba2 rasa mcm terpanggil nak buat laporan atau ape2 saja yg bole selamatkan kucing2 tu…ade sape yg ade idea tak?? i rase teramat marahhh!!!

  14. jareyj80 Says:

    well…wat to do friendss…sbb bila i chk kat internet, ramai juga yg support n setuju dgn dia ni. kita nak buat laporan pun susah, sbb dia ni dgr2 da famous da. sampai da masuk kat oprah winfrey show..lain lagi show2 yg lain. yelah…lain org lainlah mata dorang utk menilainya…tp mcm i sendiri yg melihat kucing2 ni berkeadaan mcm begitu, memang menyedihkan…

  15. bongsu Says:

    http://bbcatlover.blogspot.com/
    guys..pls visit this website-Jamil kucing nyer website…
    i rase mamat ni mcm sakit otak pon ade…cube u all tgk dia punya profile…n tajuk mencari bakal isteri…n alhamdulillah rezeki kucing melalui iklan…..bole tak dia kenakan charge 500-1000 utk iklan..nmpk tak dia mmg cari duittttttt!!!!!!! dgn mengeksploitasi kucing…mahal giler dia charge..n dia suka kutuk bangsa sendiri!!!

  16. jareyj80 Says:

    bongsu..ye i da chk da website mamat ni…pelikkan. whats wrong eekkk???

  17. bongsu Says:

    tu arr..mmg sgt pelik & ntah hape2…tak tau la pandangan org lain camne kan…tp rase dia mcm rude pon ade..kalau betul dia ade wat benda yg tak baik kat semua kucing tu..i doakan smga dia dpt pembalasan ats perbuatan dia tu…semoga Allah selamatkan kucing2 tu dr terseksa…
    anyway mane CFA ambassador kite? what say u??

  18. menth Says:

    hemmmm ela tue…untuk tarik pehatian orang ramai…..ada kebaikan dan keburukan…..apa2 pon kita sama2 lihat..

  19. yanty Says:

    hai jarey…

    hmmm kesiannya tgk kucing2 tu dibuat begitu… adoi…

    rasa nya org tu cuma gunakan kucing2 tu untuk dptkn duit…

    pelik jgk tgk kucing2 tu x bergerak…

    barangkalik kena bius tuu….

    hmmm.. kt bukit bintang kawasan mana ya jarey…

    nanti ada masa sia p tgk…

  20. nanmsaad Says:

    eh lelaki giler ni. dah tak betul. elok sesiapa yang belum membuka blogspot yang diberi oleh bongsu, tengok sekarang. orang macam apa tu? dengan berani jadi pembangkang dalam negara. Tak semuapun yang menyokong kerajaan sebenarnya tetapi tidaklah seteruk dia. Dalam memperjuangkan nasib kucing, boleh dicampuradukkan dengan isu politik? tak tahu saya yang mana satu menjadi keutamaannya beliau. Lepas tu boleh pulak buat iklan cari bini. apapun tak kisah la blog dia. tapi kepada pencinta kucing sejati, laman begini bukan untuk kucing. tapi untuk orang tidak cukup “seratus” macam si jamil tu. Kalau kucing boleh bercakap, kucing-kucing pun boleh buat komen tentang krisis nilai yang dialaminya.

  21. AkmalHakim Says:

    jangan2 dah mati kot kucing2 tuuu..peliklaaa!!!!

  22. Kasawari Says:

    kesian ler kucing2 tu.. kalau linda tengok ni mesti dia ajak gi sana selamatkan kucing2 tu..

    rsanya dia mmg kasi injek kucing2 tu melangok macam tu.. mana ada kucing leh dok diam atas motor panas2 mcm tu..

    tak puas hati kalau org tu mmg gunakan kucing2 tu utk dpt duit simpati…

  23. maaf…saya agak sibuk kebelakangan ini..

    erm..saya pernah terjumpa lelaki ini di Jalan Bukit Bintang dahulu..o.k…mari kita check satu2..

    1. bagaimana anda ingin tahu kelakuan seseorang?…antaranya ialah gaya bahasa…jikalau gaya bahasanya kasar dan mengugut..itu menunjukkan dia mempunyai masalah.

    2. Kucing tidak mungkin duduk disatu tempat tanpa bergerak langsung..jadi jikalau kucing tersebut langsung tidak bergerak..mungkinkah kucing tersebut diajar dengan cara mendera?

    3. Bila kita menyelamatkan haiwan..kita perlu ikhlas..mengenakan caj kepada yang nak ambil gambar..agak pelik..jikalau dia menghadapi masalah untuk memberi makan kucing2 tersebut..kenapa tidak put for adoption sahaja?, atau beliau boleh menggunakan sebahagian dari pendapatannya untuk memberi makan kucing-kucing liar. bukanlah lebih baik biar orang menderma daripada menulis nota sedemikian?

    4. Daripada maklumat yang saya dapat..beliau melakukannya secara fulltime..itu menunjukkan beliau tidak bekerja? jadi bagaimanamana beliau menyara kehidupannya? hasil daripada kucing2 tersebut??

    Wallahualambisawab..

  24. bongsu Says:

    betul2…sy sokong arisham..nota tersebut dah cukup membayangkan lelaki tu org yg mcm mana sbnrnya…nape nak paksa org derma..keluar la duit sendiri kalau hati betul2 ikhlas nak selamatkn kucing tuh!!

  25. farah Says:

    bencinya tgk lelaki tu.. kononnya syg kucing, sy x percaya dia pencinta kucing.. dia hanya mempergunakan kucing2 tu semua utk mencari makan.. lebih baik kucing2 tu terbiar n boleh mencari makan sendiri daripada langsung x dpt mkn berjam2 di atas motor kepanasan….

  26. tania Says:

    ye lah…kasian kucing2…tuapa lah org tu…sya pun suka kucing juga tp jnglah kta dera bnatang mcm tu biarlah mrka hdup sndri dari di salah gunakan..hati biar ikhlas klau btul nak slmtkn haiwan..

  27. tania Says:

    bongsu…sya dah bcalah lman web dia…thanks..yalah tak msk di akal orang tua tu…apa dia bkn melayu ke?ENTAH APA NAK JDI DGN ORG MCM TU..

  28. jamilkucing Says:

    Askm.
    1) seronok membaca apa yang selalu jamilkucing katakan iaitu orang melayu kalau tak mengutuk,fikiran negative,hasad dengki bukanlah melayu. termasuk tuan punya blog.saya sebenarnya tak minat nak melayan orang macam anda semua.sebab dah 10 tahun saya buat kerja amal saya jumpa orang macam anda semua setiap hari. tengok pada foto-foto menunjukan yang tuan punya blog telah di layan dengan baik oleh saya.dan beliau sendiri telah berada betul betul depan kucing-kucing tu.tapi nak buat macammana kan sebab selalunya orang bodoh dia akan cuba menunjukan dia pandai.dia akan cuba menunjukan dia baik,bagus,pandai. bijak. mana ada manusia nak mengaku dia bodoh kan baaa

    2) Nampaknya orang-orang dalam ruangan komen ini semua memang tak bersekolah. atau boleh di katakan bodo. cuba la fikir negara ini ada undang-undang. malah di depan skuter ada surat dari jabatan haiwan yg mengatakan mereka telah memeriksa kucing-kucing saya dan memang ada shedule setiap bulan saya akan memangil jabatan haiwan untuk memeriksa kucing-kucing yg saya selamatkan.

    3) Ada pula yang mengatakan tak patut saya charge rm 10/ mahal. saya nak tanya satu peket makanan kucing 3.8 kilo berapa harga.? harganya rm 29.90 di tasco. dan dengan kucing sebanyak 104 ekor saya memerlukan 2 bungkus 3.8 kilo setiap hari. cuba kira kepada siapa yg bodoh tu. kenapa bila anda pergi ke zoo negara anda beli tiket tapi anda tak berani cakap mahalnya harga tiket. apa kelebihan saya yg di kurniakan allah hanya ada satu sahaja di dunia ini. so cuba fikir boleh tak apa yg saya lakukan di gunakan untuk publisiti. jawabnay tentu boleh. so siapa buat untuk dengan foto-foto yg di ambil. apa yg saya dan kucing-kucing dapat.contohnya syarikat makanan kucing guna foto kucing saya adakah mereka akan bayar saya.

    4) Ada yang mengatakan saya sakit otak. jawab saya terimakasih berbanyak. syukur alhamdullilah setakat ini allah subhanahuwataala memberi kebaikan,kesihatan yg baik terhadap saya. saya berdoa dan saya berharap kucing-kucing terbiar yg saya selamatkan berdoa semoga orang yg kata saya sakit otak di terbalikan kepadanya.

    5) ada yang kata jangan campur politik dengan kucing.saya nak tanya kepada yg kata begini awak ni bodoh ke bangang. saya ada 6 web site. setiap satu lain hal.

    bbcatlover.blogspot adalah untuk politik
    catlover.fotopages adalah untuk kucing.
    flickr adalah untuk kucing dan interview
    you tube adalah untuk semua.

    kenapa bodoh sangat sampai otak tak berfungsi untuk berfikir.

  29. jamilkucing Says:

    6) ada yang mengatakan saya gila kerana mempamirkan mencari isteri dalam blog. saya rasa tak salah.sebab blog itu hak saya bukan hak mak bapak anda betul tak. sama gak web anda .anda boleh taip apa sahaja. saya memilih isteri kerana saya tidak mahu di beri pilihan antara isteri atau kucing.kerana jiwa saya adalah untuk haiwan.itu sebab
    sampai sekarang ada beberapa yg terpaksa saya tolak.

    7) Dari segi politik anda memang tak kenal saya. terutama nya orang sabah.beri rm 10.beri sebotol arak undi semua hilang. sebab itu sampai sekarang siapa yang kaya di serawak dan
    sabah.di mana maruah anda semua .hanya beberapa kerat. rakyat miskin. sebab bodoh dan senang di bodohkan oleh pemimpin umno. sebab apa saya kata bodoh,sebab dah 50 tahun lebih masih tak ada otak untuk berfikir. saya sebagai
    seorang islam, dan di beri kelebihan oleh allah menyayangi haiwan saya tidak akan bersekongkol membuat dosa mempercayai fithnah-fithnah terhadap sesama manusia.

    8) ada kata saya beri dadah,ubat tidur,bius.apesal lah bodoh sangat. walaupun di lahirkan bodoh jangan tunjuk bodoh . ape ubat bius murah ke. ubat tido murah ke, dadah senang dapat ke. buat apa saya benarkan tv,news paper,majalah datang rumah buat interview kalau saya buat benda salah.mesti saya nak sorok. bangang.

    9) Untuk pengetahuan anda semua ,saya tek memerlukan sokongan anda semua orang melayu. saya tak memerlukan pujian anda semua. saya tak memerlukan sokongan anda semua. sebab anda semua melayu hanya sokong dgn air lior je. cuma saya minta jangan cepat menuduh orang. kalau kitak bodoh kitak jangan tunjuk dekat orang.cara saya bercakap terutamanya dengan orang bodoh memang begini.i am what i am. saya tidak pandai hipokrit or pretanding. there are nothing free in this world. kepada yang bodoh dan bangsang terutamanya BONGSU marah yek sila berjumpa aku kalau ko nak kenal aku tipu atau tak. senang kita tengok siapa yg lebih marah ),mohdasneh,papajoneh,mimie,zaini,zahraaanur,nanmsaad,
    pinky,jareyj80,yanty,akmalhakim,kasawari,nor arisham bakar ( cuba menunjuk pandai tapi sebenarnya keturunan bodoh )farah saya lagi benci manusia macam awak. lebih hina dari pelacur,tania.banyak ke pahala yg awak buat atau lebih banyak dosa.

    Saya bersembahyang setiap waktu ,saya sentiasa berdoa di lindungi allah dari manusia-manusia berhati busuk macam anda semua. doa saya terhadap anda mungkin taka da apa-apa. tapi doa kucing-kucing terbiar yg saya selamatkan insyaallah di makbulkan allah.s ebab banyak kejadian yg saya tengok. insyaallah.

    SEBAB KO ORANG SEMUA TAK BEROTAK ,SAMPAI TAK BOLEH BERFIKIR.BERBEZA DENGAN BANGSA KAFIR YG SAPORT SAYA.

    RUMAH TEMPAT KUCING TINGGAL SEWA,
    BILL ELEKTRIK
    BILL AIR
    BILIK KUCING PAKAI VANDALIZE FAN
    MINKYAK SKUTER
    MAKANAN KUCING
    UBAT-UBATAN KUCING
    TISSU
    SERVICE SKUTER
    BILL TELEFON

  30. laila Says:

    kesian,tgk kucing terbiar…uncle sy slalu je bwa blik kucing2 tu kat umah…
    tp bkn umah dia…umah sy lak tmpt ltak kcing2 tu…
    tp sy suka sgt2…

  31. mohd asneh Says:

    Jamil…
    u ni kesian pembohong….mana u sembahyang bukan u duduk ja jaga kucing yang bagi u makan ka….org sembahyang tidak akan mencarut cakap, kesian mg u ni terencat kali….u buat sukaati u la…kita pun buat suka hati kita la…ala jangan bohong la kucing tu yg bagi u makan bukan u yang bagi diorg makan…u gunakan kucing untuk hidup semua bil2 yang u nyatakan tu kucing2 tu yang dapatkan u duduk mcm tunggul saja mencari orang2 bodoh bagi u duit free. kalau u betul nak bela semua kucing yang ada jangan la ambik jalan mudah. cari la kerja bagi diorg makan dengan titik peluh u bukan titik peluh kucing….ada juga manusia kena bela oleh binatang heheheh…kesiannya makhluk Allah yang ada akal fikiran ada tenaga,sihat tubuh badan di bela oleh binatang. hehehehe kalau kerja baik tidak perlu bagitau org seluruh dunia kalau kita ikhlas…heheheh

  32. lu pikirla sendiri Says:

    Betul tu mohd Asneh..mcm kucing pula bagi jamil makan..sampai begitu sekali tebalik dunia ni. kalau ya pun jangan la sampai nampak mcm meminta sedekah.. tangan memberi lagi baik dari tangan yg menerima. cari la kerja bang ..bagi kucing2 tu makan. jangan la susahkan kucing tu duduk d skuter.. kepanasan tunggu simpati orang…

  33. jamilkucing Says:

    Syukur alhamdullilah dari sini allah sudah menunjukan kepada orang yg berotak siapa mohd asneh ( nama pun pelik ) belum kenal orang tapi sudah pandai menuduh.kamu ni asneh manusia ke. atau species binatang. aku bersembahyang tapi aku bukan nabi. perlukan aku tunjukan kepada kamu yg aku
    sembahyang.itu antara aku dengan allah. ya memang aku minta sedekah so what. selagi aku buat untuk haiwan ciptaan allah sikit pun aku tak malu atau segan. berbeza dengan kamu yg entah siapa. mungkin hanya setakat dapat gunakan computer pejabat.orang macam kamu aku dah kenal banyak
    sangat di internet.bacul hanya berani melalak macam anjing woook wook je dalam internet.tapi sampai mampos tak berani berjumpa.

    Buat ( lu pikir sendiri ) sebab itu aku kata kalau bodoh jangan tunjukan kepada orang yg ko bodoh. aku melakukan kerja sambilan (freelance ) fotografer takut tak paham .juga aku menjadi penghias meja makan pengantik. ape ko orang ingat bawa kucing ke bukit bintang tu cukup dengan kebanyakan bangsa melayu di malaysia ini yg di kenali sebagai kedekut,cakap lebih, tapi habok pun tarak. so nasihat aku kepada anda semua cermin muka sendiri kat cermins ebelum menyalak macam woook woook ok.

    buat tuan punya blog maaf jika gunakan blog anda untuk membalas.s ebab ada orang abcul tak berani letakan blognya di paparan umum, berani menyalak dis ebalik dinding macam asneh ( pelik namanya ) macam nama anjing. baaahhhh

  34. jamilkucing Says:

    Bagaimana pula pendapat anda?

    Nak jawab pertanyaan tuan punya blog jap.

    1 ) kucing-kucing tersebut telah di beri makan siap di rumah.tetapi di tepi bawah skuter memang ada bekas air minum.jika mereka dahaga mereka akan turun dan minum,kemudian mereka akan naik balik.

    2 ) Saya hanya akan berada di bukit bintang dari pukul 3.00 pm sehingga 7.30 malam, 3.00 pm kerana cuaca sudah tidak panas. 7.30 malam cuaca tidaks ejuk untuk pejalanan pulang ke rumah.

    3 ) skuter di hias cantik kerana ada manusia bukan melayu sanggup sponser.

    4 ) radio di pasang kerana di rumah dalam bilik mereka memang radio sentiasa di pasang.

    5 ) Yang di dinding tu bukan koleksi gambar pengunjung tetapi koleksi interview yg pernah saya dapat.

    6 ) Sebab kucing-kucing itu tidak melompat dari skuter kerana sebelum mereka di abwa ke bukit bintang mereka akan di latihs elama hampir 2-3 bulan. untuk duduk atas skuter sambil di bawa berjalan-halans ekitar rumah.

    7 ) Rm 10 adalah sangat munasabah. cuba fikir jika seseorang itu mahu membuatw ang.mereka ambil foto kucing atas skuter dan buat poskad.siapa yg untug sedangkan saya hanya menerima rm 10/

    8 ) Saya mengaku anda tidak mengutuk saya tetapi anda membuat pertanyaan di blog anda sehingga orang yg tidak kenal saya,orang yg cuba menunjuk pandai,orang yg bodoh membuat ulasan yg menyakit hati saya seorang manusia yg tidak melakukan apa-apa kesalahan sebaliknya memperhambakan diri saya untuk binatang. nasihat saya kepada mereka-mereka yg membuat komen sebelum anda nak memekik macam anjing ingat siapa yang mengutuk,menfithnah,mengumpat siapa dulu. saya bukan jenis menyorok belakang tabir.atau baling batus embunyi tangan. saya jenis berdepan. nasib baik anda di sabah,jika di sini samalah macam pegawai jabatan haiwan selangor yg menuduh saya ,saya cari sampai rumah.

  35. jamilkucing Says:

    Menjawab tulisan Nor Aarisham bakar

    1. bagaimana anda ingin tahu kelakuan seseorang?…antaranya ialah gaya bahasa…jikalau gaya bahasanya kasar dan mengugut..itu menunjukkan dia mempunyai masalah.

    a) betul kah.tapi saya lebih di kenali sebagai seorang yg str8 forward.not like some of you always hipocrite and pretanding

    2. Kucing tidak mungkin duduk disatu tempat tanpa bergerak langsung..jadi jikalau kucing tersebut langsung tidak bergerak..mungkinkah kucing tersebut diajar dengan cara mendera?

    B) Membuat sesuatu tuduhan adalah menjadi kesalahan. nampak sangat anda ketingalan zaman. pengarah jabtan haiwan malaysia sendiri pernah menjemput saya dan kucing-kucing saya ke jabatan.dan beliau bergambar dengan dan mengakui yg kucing-kucing say tidak di dera.

    3. Bila kita menyelamatkan haiwan..kita perlu ikhlas..mengenakan caj kepada yang nak ambil gambar..agak pelik..jikalau dia menghadapi masalah untuk memberi makan kucing2 tersebut..kenapa tidak put for adoption sahaja?, atau beliau boleh menggunakan sebahagian dari pendapatannya untuk memberi makan kucing-kucing liar. bukanlah lebih baik biar orang menderma daripada menulis nota sedemikian?

    c) anda perlu mengajar manusia terutamanya melayu supaya jangan ashik fikir everything want free. you want someting you pay. nak free buat sendiri. makanan kucing,bill air ,ubatan,vitamin.itu yg kucing punya perlu di bayar. itu belum kira saya.minyak skuter,service skuter untuk bawa mereka ke bb. than shoulds i let people take photo free. last time i just write donation.tetapi beberapa tahun saya tengok terlampau banyak yg hipocrite and pretanding. take photo put 50 sen. buy what with 50 sen ( condom )?

    4. Daripada maklumat yang saya dapat..beliau melakukannya secara fulltime..itu menunjukkan beliau tidak bekerja? jadi bagaimanamana beliau menyara kehidupannya? hasil daripada kucing2 tersebut??

    d ) Saya menyara diri saya dengan menjadi freelance fotografer, dan juga menghias meja makan pengantin di
    sekitar kuala lumpur. juga support dari german couple every month to help me. untuk pengetahuan anda saya memerlukan rm 3000/sebulan untuk 103 cats. anda ingat kutipan di bukit bintang cukup. i dont think so.

    Kepada yang mempertikankan kenapa saya selalu mengutuk melayu sebab.Yes i am malay but i try not to follow malay style.orang melayu suka mendengki,mengutuk,menfithnah,mengambil kesempatan. busuk hati,pemalass. saya pastikan diri saya tiada hal hal begitu.d an kebanyakan yg support saya di bukit bintang ialah bangsa lain.

    Wallahualambisawab..

    tahu pasal agama rupanya.tapi kenapa menuduh dan menfithnah.

    Astagfirullah hal azim..

  36. mohd asneh Says:

    heheheh, kesianya mesti kesepian jamil ni….saya tiada ckp u binatang…pandai2 cakap saya anjing…mulut cabul mcm celaka patut la tidak kawin sampai mati heheheheh…sedihnya pompuan yang dapat lelaki mcm jamil ni heheheh…idup di mencarut…mungkin telampau byk bela binatang tabiat pun mcm binatang sudah hehehehhe tua mau mampus…kubur kata mari….jgn la mencarut memaki dll…sedar la besok2 mau mampus sdh… memang bodoh la…waktu pejabat pun tidak tau…mgata org pakai komputer pejabat…mg layak hidup di dlm dunia kebinatangan la hehehehheh

  37. zaini Says:

    kenapa la aku terbabti sama dalam hal nie hehe sapa la jamil tu jurutera ke hakim ke doktor ke ape … penjaja tepian jalan yg mengaku diri ingat allah n sebagainyer baik … tapi banyak hal la aku setuju ngan jamil nie dia kata org bodo yg berlagak pandai n sebaginyer macam la si jamil nie kan.. kata web dia sekatia dia la nak letak ape nie pun web or blog or sekati la kami nak tulis ape sama gak kaedah nyer tak suke leh blan la jamil click je close tak susah… kenapa la disalahkan melayu bernyawa ke melayu ade mata ke melayu n berjiwa ke melayu … melayu tu bangsa je yg salah tu manusia bukan bangsa melayu tu sendiri… mana letak otak jamil nie dah jadi cam kucing gak ker hehehe … allah maha kaya kan bak kata jamil sendiri… sebab gitu la allah tak nak kasi jamil nie jodoh hehehe kawen la ngan kucing tu .. dah la tu jamil nie blog org n kami penghuni blog nie kalau tak suka boleh blah kami nak kutuk engko ke ape ke lantak la peduli ape ngan kami nie .. ko pun gitu dlm blog sekati je nak kutuk org kan so dlm blog nie kami kutuk engko terima la ade yg tak suke kat engko hehehe… jgn buat bising dlm blog org… kalau ko betul melayu kan jamil… seorang melayu tau kalau org tak suke kat dia so baik keluar dr sini dlm blog engko org tak kutuk pun nie dah kira serang blog org nie mencabul hak blog org kalau rasa nak cabul tu perbuatan kegemaran engko kan cabul je la kucing ko tuu ..

  38. zaini Says:

    berani si jamil nie mari kita semua cadangkan dia pingat ke ape kan hehehehe… kan dia bijak pandai berani lagi soleh hehehehe… taik kucing dia …

    baru menjaja diri di sekitar semenanjung je mari la sini ke sarawak ke sabah ke nengok la berani betul engko hehehhe… kata org diri yg lebih nie melenting tak tentu pasal baru di beri allah rezki sikit je dah berlagak… kesian nengok si jamil nie kan mesti dia sikologi kan kalau la dia nie pandai ingat ke tak kucing dia nie ?? entah2 kucing langgar je ngan keta nie pasal papa kedana gitu sebab tu ingatallah kan hehehe biasala tuuu …ya allah jauhikami jadi cam jamil nie mintak la kuatkan iman kami semua nie beri la kami kekuatan dlm menentang org cam jamil nie beri la kami petunjuk ke jalan yg benar amin.. maaf pada yg bukan muslim…

  39. lu pikirla sendiri Says:

    Jamil Pencarut Profesional..Lelaki melayu Paling Teruk…Jamil jangan berani cakap pasal agama ISLAM, ko sendiri mencarut memaki memalukan kami semua saudara seagama…ISLAM tiada ajar mencarut..bahasa kucing/binatang lain agaknya jauh lebih baik dari bahasa kau jamil..

  40. jamilkucing Says:

    Jamilkucing mencarut dek kerana menjawab tuduhan,orang-orang bodoh terutamanya dari sabah dan
    serawak. tak perlu jamilkucing cerita banyak.dari segi politik kita sudah nampak orang sana bodoh. tiada bermaruah dan boleh di beli dengan wang. banyak aku tengok budak-budak sabahan di
    sekitar bukit bintang berpeleseran. bagaikan sampah. ini contohnya http://www.youtube.com/watch?v=2Iw7CgbRbDY

    tak perlu di beri pingat.aku bukan manusia seperti kamu menunjuk nunjuk, baik,bagus,pandai.i am what i am. kepada tuan punya blog sorry use your blog to reply back course this monkey tak berani meletakan blog mereka di sini. baculllllllllllllllllllllllll bahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

  41. onn abu bakar Says:

    Saya bersama kucing-kucing Jamil sudah hampir 10 tahun. Saya pun bela kucing juga dan oleh kerana dah terlalu banyak saya ada meminta bantuan sdr Jamil membela dan menjaga beberapa ekor kucing….!

    Alhamdullilah kucing yg saya serahkan pd sdr Jamil hari ini bertambah sihat dan berisi.

    Dah hampir 4 tahun kucing-kucing itu dibelanya.

    Kucing-kucing sdr Jamil ini daripada liar telah dapat dijinakkan hinggakan mendengarkata apa yg diarahkan oleh tuannya.

    Sama seperti haiwan-haiwan di Hollywood dan sarkas yg kita boleh tonton di TV.

    Sdr boleh juga bertanya dengan pihak Zoo Negara bagaimana singa Laut dan lain-lain belajar mengikut arahan.

    Saya juga mendapat ‘tips’ bagaimana cara untuk menjaga kucing-kucing di rumah saya yg sekarang ni dah masuk 12 ekor.

    Alhamdullilah…mereka pun dah mula belajar ikut arahan…!!!

  42. gmuol Says:

    saya setuju dua perkara tentang apa yg dilolongkan oleh jamilkucing.pertama kita tak dapat semua benda secara percuma.maknanya saya boleh terima pakai bila dia mengenakan charge RM10 tu.kedua tentang sikap bangsa melayu.saya sendiri melayu tapi saya dah lama setuju dengan apa yang jamil katakan tentang sikap bangsa Melayu.
    tapi maaf Jamil…ada banyak lagi perkara lain yang saya tak boleh memihak pada awak.kesimpulannya awk ni seorang yang teruk.

  43. zaini Says:

    teruk ye sarawak n sabah hehehe entah la jamil penilaian kita lain2 siapa yg tak marah kalau negeri kena kutuk aku anak jati sarawak dah pernah dok semenanjung 7-8 tahun aku tau la cam ner kehidupan kat sana.

    Sudah la jamil kalau engko tak puas hati dengan kritikan kami kat sini boleh keluar dr sini sekurang2 nyer engko tau la yg kami tak suka engko n perangai engko tu angkuh, biadap, sombong, prejudis, dan semua perangai jahat ade kat engko …

    Tuan punyer blog pun engko hentam kenapa org PAS gitu ke jamil… FYI aku dulu pernah memegang jawatan penting PAS dan dah tau banyak selok belok PKR tuu hehehe engko org bawahan barangkali sebab tu tak tau pemikiran PAS N PKR hehehe engko bukak la parti ko sendiri lambang kucing hehehe ramai org sokong hehehe ‘

  44. zaini Says:

    sudah terlampau banyak kau hina kami yg dok dalam nie jamil… siap tunjuk muka blogger sini … insaf la jamil ko tu kutuk org cam org tu binatang…. takde harga diri ingat la kejadian kami nie pun sama dengan engko kalau kami ko kata begitu (tak sanggup lidah sebut) ko pun gitu juga la … jamil nama hebat… yg lawak tu kata bukan main lagi heheh berapi tapi kat sudut tu ade gak iklankan nak minta derma kalau la kami beri duit ko nak ke jamil hehehe ko ambik je kan hehhe kata je untuk kucing sekali ko rembat juga hehehehe lawak pun ade ko nie jamil dek kerana kebodohan aku pun jenis yg straight to the point

  45. bongsu Says:

    aii jamilkucing melenting nmpk!!kahkahkah…berckp mcm xde akal! kat dlm blog ko kutuk kitorg ni xde hal plak? bukan main dlm blog ckp balas sikit je sbb malas nk layan…belakang citer mencarut kat sini berjelar2…dah mcm karangan budak skolah aku tgk!

    “Untuk pengetahuan anda semua ,saya tek memerlukan sokongan anda semua orang melayu. saya tak memerlukan pujian anda semua” oiii manusia berhati busuk, dah sah2 kitorg ni tak penah sokong ko..tak puji pon ko..tak reti baca ke?

    takpayah la ko nak bgtau satu dunia yg ko smyg setiap waktu..kalo ko betul2 solat takde la perangai ko mcm beruk ko tu! beruk pon lagi mulia dr ko..suka2 ati nak ckp org anjing.
    ape yg ko ckp tentang BANGSA MELAYU sbnrnya adalah diri ko…kitorg kat sini semua takde hal!! ko yg xsedar diri dtg buat kecoh kat sini. kalo rasa tak suka, yg ko sebok2 kat sini ape kehal? BLAH LA OIIII!!!

  46. mohd asneh Says:

    hehehhe, kesiannya c jamil binatang…..lembut pula nadanya…memaki menghamun perasan ja byk…mau masuk OPRAH konon heheheh kesiannya silap-silap sampi mati tak dapat masuk oprah…perasaan diri mcm selebriti…mcm bil clinton mcm andre agasi.. mana ada tempat org mencarut n kucing kurap mcm jamil di OPRAH buat malu malysia ja nanti kalau org tegur dia mcarut memaki hamun mcm gila meroyan depan TV, tidak sanggup membayangkan hehehhe sudah la tua mau mampus heheheh geng bapuk kalu jamil ni heheheh suka cakap kotor tu la tak kawin smpi tua heheheh atau geng main belakang hehehhehe

  47. mohd asneh Says:

    hehehhe, kesiannya c jamil binatang…..lembut pula nadanya…memaki menghamun perasan ja byk…mau masuk OPRAH konon heheheh kesiannya silap-silap sampi mati tak dapat masuk oprah…perasaan diri mcm selebriti…mcm bil clinton mcm andre agasi.. mana ada tempat org mencarut n kucing kurap mcm jamil di OPRAH buat malu malaysia ja nanti kalau org tegur dia mcarut memaki hamun mcm gila meroyan depan TV, tidak sanggup membayangkan hehehhe sudah la tua mau mampus heheheh geng bapuk kali jamil ni heheheh suka cakap kotor tu la tak kawin smpi tua heheheh atau geng main belakang hehehhehe

  48. mohd asneh Says:

    jgn cakap org sabah n sarawak bodoh…jamil blm sampai lagi disabah sarawak mana ada org minta sedekah…apa lagi gunakan kucing…badan sihat bagus…kita patahkan kaki jamil ni supaya layak meminta sedekah hehehhe mesti lucu rupanya sihat tubuh badan…cari makan secara mudah …itu la jamil pemalas…beli kereta honda lagi…hasil kucing la tu…mg padan makan tahi kucing yang u piara la sbb kucing tu yang bagi u makan. kita mau piara kucing import ka kucing hutan ka peduli apa ko jamil bukannya kami minta sedekah mcm ko…..buat malu bangsa saja

  49. mohd asneh Says:

    Askm jamil telah mendapat sebuah rumah corner lot. sewanya rm 750. jamil pohon kiranya sudi membantu jamil secara permenant setiap bulan rm 50 atau rm 100 supaya dapat jamil kumpulkan untuk membayar sewa…………….

    tengok ayat jamil di blognya inikah ayat melayu yang terpuji meminta sedekah bulat2 apa cakap mcm bagus hehehhe rupa2 hina hehehhhehe….meminta-minta kerja la oooiiii buat malu ja….hehehehheheh

  50. jamilkucing Says:

    Tmakasih sdr onn bakar.

    Sdr mengenali saya tetapi ada manusia yg tidak mengenali saya yg cuba belagak pandai,cuba belagak baik,terimakasih atas nasihat. betul gak. siapa mereka. tiada siapa pun kenal. entah dari hutan mana,entahd ari gunung mana, entahd ari hulu mana.kalau nak di bezakan dengan saya. buat apa saya melayan cicak mengkarong seperti mereka. sekurang-kurangnya saya di kenali ramai. mereka hanya kuman di seberang laut.

  51. jamilkucing Says:

    Tmakasih sdr onn bakar.

    Sdr mengenali saya tetapi ada manusia yg tidak mengenali saya yg cuba belagak pandai,cuba belagak baik,terimakasih atas nasihat. betul gak. siapa mereka. tiada siapa pun kenal. entah dari hutan mana,entahd ari gunung mana, entahd ari hulu mana.kalau nak di bezakan dengan saya. buat apa saya melayan cicak mengkarong seperti mereka. sekurang-kurangnya saya di kenali ramai. mereka hanya kuman di seberang laut.

    Buat tuan punya blog saya mohon maaf jika membuat blog anda messy.tetapi bukan saya yg mulakan. inilah kali terakhir saya masuk blog anda. tk

  52. mohd asneh Says:

    bagus la jamil kalu ko insaf, sudah tua tu jangan la mencarut memaki mcm celaka…nanti mati tidak dimaafkan susah…kalu setakat terkenal kerana minta sedekah baik ndak payah…sewa rumah pun mau minta org bantu…kalu cacat tergerak juga hati kita nak bantu ini sihat walafiat..mulut mcm sial cakap orang anjing…perasan la konon terkenal heheheh memang pun terkenal kalau duduk terpacak di bukit bintang heheheh…mesti lucu tenguk muka jamil sampai bertongkat duduk dekat bukit bintang heheheh kalau terkenal kenapa tidak teruskan karier bintang film tu….setakat jadi mat pacak dalam sembilu heheheh film melayu bukan ada standard pun heheheh kesian org tua tidak sedar diri…..hahahahahah…teruskan la jgn give up kita tenguk siapa yang tekanan darah tinggi bermakian….kalau u di sarawak sudah lama kepala u jadi hantaran perkahwinan…datang la kalau berani….hahahahah tapi kalau saya tidak saya teringin kepala u tu sebab muka u hodoh heheheheheh

  53. mohd asneh Says:

    bahasa menunjukkan bangsa….fikir2 la jamil tu bangsa apa….hahahahahha

  54. lu pikirla sendiri Says:

    ada bangsa baru bah d malaysia ni bangsa ‘melayu jamil’ pencarut pendendam nda tentu pasal..

  55. mohd asneh Says:

    kawan2,
    cuba tengok http://bbcatlover.blogspot.com/ blog jamil ni…memaki mencarut semua…fitnah pun ada tapi polis tidak ambik tindakan pun dengan dia, saya suspek dia ni ada kad pengesahan orang gila hehehheheh kan org gila tidak boleh diambik tindakan di mahkamah…hehehhe kesiannya sudah la hodoh, tua mau mampus, gila lagi hahahhahah

  56. zaini Says:

    Dah la semua…rasanya jamil nie jenis manusia yang gitu la… mencarut org n semua yg tak baik tu dlm nie jer sebab ye la nak becakap ngan kucing tak paham bahasa isteri takde kan keseorangan so tekanan mental la dia …

    kita yg sihat n cergas nie kena ambik jamil nie sebagai contoh n teladan la jgn la sesiapa di antara kita jadi cam jamil biar la jamil sorang mati n takde yg ikut jejak dia….

    wah tercabar juga bila jamil kutuk n hina sabah n sarawak dia tak tau yg ekonomi malaysia nie sarawak n sabah yg jana… tu la manusia yg tak celik tau dia menyalahkan org jer… sumbangan dia mana???

    so mari kita bergiat lagi dalam arena kucing nie … Haaa teringat member beritau dlm bulan 6 nie sarawak maybe host kan lagi international cat show… sesiapa yg berminat tuu start la groom kucing tu hehehe …inysallah saya akan ada kat situ juga sesiapa member yg perlu pertolongan sila beritau leh la saya tolong kalau mampu tak pun saya leh rekomen member yg boleh tolong no hal …

  57. mimie Says:

    hi zaini, i’ll be there, insya-Allah, c u there

  58. zaini Says:

    belom kompom nie mimie.. kang kompom i let everybody know lagi k … nak i book u hotel ke ape ke perkhidmatan no hal insyallah…leh arrange tapi jarey dah tentu takde kan ermmm takpe nak buat cam ner mari semua semarakkan cat show nie … hopefully jadi laa

  59. mimie Says:

    Zaini,
    U ada pegi tak catshow last year kat kuching tu?? Kalau u pegi masa tu, gerenti leh kenal. I dah pegi dah. U leh tengok gambar2 kat blog i. Actually i dah dapat info dari pihak penganjur show tu maybe end of this May kat cat museum. Normally pihak penganjur yang akan sediakan hotel dan lain2 perkhidmatan. Insya-Allah jika takde halangan, and once the show has been confirmed, i’ll be there for the 2nd time.

  60. zaini Says:

    siapa call u mimie janet ke dr lee? what ever la last year i have another event so i missed the show. frust juga not there.. not so sure lagi dekat cat musem or dekat civic centre kalau kat cat museum tu a bit small la… tapi what ever it is i will be there this year try to let myself free hehehe how many cat will u bring in? Yg lain tak berminat ker… come on cheer the show. Org sarawak menerima kehadiran semua ….

  61. zaini Says:

    ok mimie and semua international cat show akan diadakan pada 23-24 mei 2009 dan bertempat di Cat Museum DBKU, format pertandingan 4 ring juga tapi maybe kena pecah 2 laa sebab kawasan tu as i said tak besar la dan judges dr USA. So prepare awal yer mimie good luck. jumpa di sana ….

  62. Botakdogol Says:

    menarik sekali kisah orang bukit bintang itu

  63. Botakdogol Says:

    sudahkah anda mengenali siapa jamil kucing???

  64. Botakdogol Says:

    sebenarnya cerita sudah sarat dan penuh sejak 6 tahun dulu..

    anda taip sahaja jamilkucingpondan.. anda akan dibawa ke sebuah blog pendedahan eklusif

    Segala persoalan anda akan terjawab di situ.. dia lah manusia cilaka yang hidup 2 alam..pengamal sex songsang

    WaulLahi .. saya telah berjumpa dengan penulis blog dan saya melihat bukti asal beliau.. dan saya yakin tanpa sebarang keraguan akan pendedahan itu..silalah .. keluacahan yang anda lihat di situ adalah hasil tangan si bapok itu sendiri!!!

  65. Botakdogol Says:

    Dia bukan sahaja bergaduh di sini, dia juga bergaduh dengan forumer di SPCA.org, juga dengan forumer cari.com.my dan mengacau bilaukan web itu dengan perangai busuknya. Hanya Onn dari PKR Putrajaya yang masih tertipu dengan sandiwara si bapok itu, dia sudah lama terpinggir bahkan dibenci oleh penyokong/aktivis reformasi.

    Waraskah orang yang mengsuperimposed mukanya sendiri ke atas badan bogel orang lain??? lihatlah sendiri di jamilkucingpondan dot blogspot dot com

  66. zaini Says:

    Dah agak dah org gitu memang ada masalah sikologi la… cara dia bercakap n berfikir tu semuanya songsang… dia nie mengambil landasan PKR or PAS untuk menghentam kerajaan menagguk di air yang keroh la .. doa je la agar allah bukakan jiwa dia tu moga tak terlambat

  67. mohd asneh Says:

    hehehehhe, ada juga manusia begitu…biar lal dia tu..jangan ja dia kacau kita…tapi ada masa kena juga tu buku bertemu ruas…

  68. lu pikirla sendiri Says:

    terer betul penulis blog jamilkucingpondan tu..padan muka dia

  69. Mockers Says:

    Aku penah tgk dia kat bukit bintang thn 2005 dulu.aku rasa kucing tu dia bg drug kot,sepanjang aku membesar dgn kucing xpernah aku jumpa kucing statik mcm tu.
    lokasi dia kat area Depan BB plaza.

  70. kaji Says:

    mana ada kucing dilatih diam selama sejam lebih, gile ke ape jamil…

  71. Melly Says:

    Salam…
    Tak payah layan sangat JK tu … dia tu memang kami cukup mengenali JK tu … dia bukan sahaja penipu tapi pencarut … lagipun semua orang dah tahu dia nie memang mental …….

  72. ampeh Says:

    teruk sangat la hangpa ni mengutuk jamil kucing, kalau betul apa yg dia buat tu ikhlas tak salah. maka hangpa terimalah balasannya di akhirat kelak. hishh. apa nak jadi nih.

  73. Aliza Says:

    Blog baru tentang si bapok itu seperti di http://jamilismail.blogspot.com

  74. farid Says:

    mane eh nak letak kucing sy…?

  75. mohd asneh Says:

    geng,
    dulu ada artikel di blog ni bagaimana memelihara 130 ekor kucing….jarey dapat dari youtube agaknya gambar tu…saya cek website jamilkucing dia mgaku kucing tu kucingnya hehehheh lucu pula c bodoh tu…http://jamilismail.blogspot.com/2009/04/bela-kucing-tanpa-jadi-peminta-sedekah.html…..video clip yg sama hehehheheh mg sah bangang pembohong….

    samala dgn AMPEH…….bersekongkong dgn pebohong dan pemaki heheheh …2 org luncai heheheh ahahahha

  76. yanti Says:

    salam…
    kepada semua kawan2. bukan nak cakaplah tapi ia memang kebenaran. kalau dah dasar pembangkang memang perangai teruk. tak payah nak cakap banyak. korang baca blog dia macam tu la perangai dia. apa yang di tulis dalamblog tu macam tu jugak perangai… TAK TAHU DI UNTUNG… BLAH LAH DARI NEGARA MALAYSIA YANG AMAN NI WAHAI SI JAMIL KUCING..

  77. Tompinai Says:

    Hiii …..apa khabar semua !!! …. lama ndak masuk ni website c jarey nii …. sibukk betul bah ….. urus H1N1 … hehehehe … ni pun curi2 ja …. kusing sia ok lah skng ni ….. bleh sudah kasi bikin bibit …. ekekeke …. cuma kadang2 ndak sempat kasi makan … coz bz ngan H1N1

  78. farawahedah Says:

    ana rasa orng tu gunakan kucing cari duit…rasanya dia beri dadah kat kucing tu sebabtu kucing lalok…

  79. farawahedah Says:

    yala…ana dah baca blog sijamil kucing tu…ana rasa dia ni bukan baik rasanya kita kena datang rumah dia dan pastikan adatak dia bela 100 lebih kucing …ni rasa macam penginayaan binatang ni…dalam blog dia ni rasa macam ada masalah kejiwaan la…rasanya dia nak cari untung je…

  80. farawahedah Says:

    salam…kawan-kawan semua jangan la layan dengan kisah jamil kucing tu kita cerita pasal kucing la…baru ni ana ada bawa balik 4 ekor anak kucing bulu dia panjang dan muka kampung tapi cute walaupun kurus..ada banyak cacing la beri je suntikan cacing esok banyak yang keluar la…tapi ana sedih bila dia kena suntik vaksin 3 ekor yang meninggal nagis ana tak terkira…kasihan marah pun ada pada orang yang buang dia tu…ana rasa tukut nak bawa kucing ke vet lagi …rasa cam ana ni pembunuh je….ana kuburkan dia kat depan rumah..sambil nagis-nagis…semua jiran gelak kan ana ..tapi tak kira la ..lepaskan kesedihan….sesiapa yang ada kucing dan tak mahu dia beranak cepat la mandulkan …nanti jadi cam ni buang merata anak dia …kasihan…mahluh Allah juga tu…buat renugan kita bersama….

  81. wow bisa pada nurut gitu kucingnya


    Jika Anda membutuhkan info tentang kampus STMIK silahkan klik website kami di http://jak-stik.ac.id

  82. anggun Says:

    salam for all cat lover…

    just wanna to share something wit u all…. pasal si jamil kucing tu…. since my age 15 years old around 1999 i da tengok si jamil nih kat bukit bintang bersama kucing2 tu…. dulu i berasa amat pelik juga….kucing2 tu ttp macam tu dari dulu…. x pernah turun lgsg dari skuter tu….agakny apa lah yg diberi oleh kucing tu yea sampai baik sebegitu?? kucing i yg di jaga dgn penuh kasih sayang dan cukup zat dan makan minum pun x mcm tu…so aktif… x mau diam lgsg….dan jika kucing tu x die beri sesuatu yg membuatkan die lemah xkan kucing tu x aktif lgsg…. hurmmm mmg pelik dan meragukan…. kesiankan kucing2 tu…. x sampai hati rasanya….sebagai seorg lelaki banyak lg cara utk mencari duit dan rezeki yg halal…. kenapalah hati sanggup buat kucing2 tu sebegitu…. kesiannn… 😦 i rasa kucing2 tu mmg menjadi mata pencarian die setiap hari….. ntah lah…. mcm2 jenis manusia yg x berhati perut dalam dunia ni….. apa gunanya ALLAH S.W.T memberi tulang empat kerat utk kita kalau setakat tu je jalan penyelesaian yg kita boleh buat utk mencari rezeki…. sungguh hina kan….. apa pun hanya ALLAH S.W.T jea yg tahu niat beliau adakah benar2 utk menolong kucing2 tu atau utk diri sendri sahaja….

  83. abby Says:

    hi hello…asalamualaikum…hi just nak tanya korang tahu tak mana rumah kucing terbiar di sabah..coz nak cari kuciing baru….lagi pn kucing aku masih sikit..baru 7 ekor…kalau korang tahu bagi tahu le ye……pat email aku.abby_Sensasi@yahoo.com..

  84. julia Says:

    salam,en.asneh
    saye baru baje(lambat citer)pasal si sewel gilo kat atas tu,yg kutuk org tak tentu pasal.ini mesti kes perasan baik!sabar byk ye..(pasal name tu),bagi saye name tu unik,coz my hubby pun ada name unik(maksud saye tak ada org lain pakai name yg same kat m’sia ni).biar die kena balasan tuhan yg maha adil,coz dera kucing2 tu kat panas n cari mkn dgn cara mcm tu.kalo semayang pun tapi dera binatang mcm tu, dosa org yg bagi mkn kat kucing tu balik kat die semula..alang2 si sewel tu minta sedekah krn nak bagi mkn kucing,apa kata kalo kiter ramai2 hantar bungkusan mkn kucing yg berguni tu,bagi kat die,setahun pun tak abih kucing die mkn..ada lagi tak muka si sewel tu minta sedekah(kalo ada sah utk sara idup die)…gila pemalas!
    ni tanye lak en.asneh,ari tu en.ada tulis bagi kucing vitamin appeton(btl ke eje ni?) jenis yg mana satu ek?table ke or cair minyak ikan tu?bagil full name boleh?
    vitamin untuk bulu & kesihatan? tq
    ubat sapu luka pada badan kitten,ubat ape ye?(bagi name penuh)kitten betina saye nakal sangat la,risau tengok baby cat tu buncit tak control mkn dia..harap dpt d jwp dgn segera,kerana info dr en/dr amat2 d perlukan masa ni…terima kasih daun keladi nanti tanya lagi…hee..jgn bosan sudah……***

  85. mohd asneh Says:

    julia
    appeton baby infant,…mutivitamin n lysine…untuk bulu u boleh try bagi kucing u NUTRICOAT…perut buncit kdgn berkaitan dgn cacing juga tu bagi dia vaksin n ubt cacing, bawa jumpa vet la minta pandangan dia…alll the best

  86. bryan arthur Says:

    Salam all..hye there..its been a while aku surf ni website..well sorry ini actually out of topic that aku nak minta info ni….like this..apakah tanda-tanda kucing betina yang tengah mengandung??erm my cat bella aku sudah KAHWINKAN dengan seekor kucing another owner..its been like 3 weeks now since aku KAHWINKAN bella dengan kucing jantan lain..so…aku perhatikan kucing aku ni dah xberapa akitif…xmacam dulu suka berlari-lari…she’s like to duduk diam2 ja bawah meja,baring2….erm nafsu makan dia pun mcm bertambah…breast(shud i say like dat)..uhuhuhu.. dia aku tgk dah mcm bengak,kemerahan not like use to be…..erm anyone can help me here??adakah my cat pregnant or what?apakah tanda-tanda lain yang menunjukkan kucing betina mengandung??mcm mana nak tahu my cat tu mengandung atau x?my cat bella she’s mix persian aged setahun 4 months….help me k..thanks

  87. mohd asneh Says:

    bryn,
    mengandung la tu jaga dia baik2 bagi makanan kitten asing kan dia dgn jantan lain…tanda2 yg u bagi tu tanda2 mgandung la tu…tunggu saja la masanya bila dia dah sarat nanti sediakan bekas yang berseseuaian utk dia beranak nanti

  88. bryan arthur Says:

    Waaaa…..syukur Alhamdulillah….setelah lama ku menunggu…ewekwkekw..akhirnya im going to be dad..wekwkewkkwwkwke!!thx asneh..salam2..

  89. bryan arthur Says:

    Salam…bro Asneh..nak tanya ni..erm ini pertama kali my cat bella (mix persian) pregnant..so saya nak tanya..biasanya..brapa ekor anak kucing yang dilahirkan dalam 1st pregnancy ni?

  90. mohd asneh Says:

    bryn,
    tidak tentu tu…biasa kucing yg sihat beranak antara 4-6 ekor….perna satu kucing saya gemuk sgt bila beranak seekor ja anak dia …apa pun bergantung dgn keadaan semasa u htr dia mgawan…kalau btl2 kena subur dia jadi banyak la tu…kuasa Allah SWT juga la heheheh

  91. wan Says:

    asneh, saya ada dengar orang bg suntik hormon kucing sebelum bg mengawan.. boleh ka buat mcm tu? apa side effectnya? bagus ka bg suntik hormon b4 mating?

  92. mohd asneh Says:

    wan,
    kalu bab begitu saya ndak tau…tanya vet la…tapi yg plg baik adalah yg semula jadi…

  93. wan Says:

    ooh.. igt awk tau.. em, sy sdh contact en affandi.. nanti sy mau bg kawin my black persian ngan kucingnya.. thanks asneh,

  94. bryan arthur Says:

    Salam bro asneh..got one question here..like this..since my pregnant cat ni Mix persian and saya kahwinkan dengan pasangan dier ni purebreed persian..so rupa fizikal atau gen anak dier tu mcm ner?and is it more to their mom or dad?thanks bro 😉

  95. farawahedah Says:

    kucing ana selalu buang air dekat tempat makanan rasa geram pula nak buat macam mana

  96. mohd asneh Says:

    bryan,
    biasanya kitten tu akan lbh kepada emak dia…tapi tdk tau la kan just tunggu la…

    farah,
    tukarkan bekas makanan tu…cuci bersih2 jgn ada lagi bau najis lagi…kucing biasa akan buang air di tempat kebiasaannya jadi tukar kebiasaannya tu…jgn dia jumpa lagi tmpt bau tu

  97. wan azlan Says:

    aku sempat pg bln 6 aritu mse balik konvo adik aku..dahlama aku nk p tgk dia, kali ni la bru jumpa..bru2 nie beruk dia kna rampas dgn philitan, xtau pecite skang..xdela rm10..yg aku prasan dia tulis rm5 keatas..so aku letak la rm 5…puas aku bgambar dgn kucing tu…aku xtuduh da bg dadahla..lgpun setiap org kan ada keistimewaan dia…cuma yg aku tau dianie org pekida…tp kira best gak ah xperience kje dia, xtaula btl ke tak..cuma aku xbape suke dia nie cam fanatik sgt dgn PKR…well,ideologi masing2…tp aku mmg salute la,dia sgup bela kucing tbiar..aku mmg kesian beb kucing ka malaysia ni..klu kt oversea ade gak yg bela….tp maintenance kucing mmg tinggi, sape bela taula..walaupon cuma kucing biasa..ubat, makan dia,kesabaran….whatever, teruskan niat murni ko bang jamil…menyelamatkan haiwan kesayangan Nabi , semoga diberkati Allah..

  98. lieasa Says:

    saya mula tergoda gak bila nampak kucing2 dlam keadaan macm tu…setahu saye kucing ni aktf, tmbahan lak kat kawasan yg terbuka & ramai orang lalu lalang mcm tu…eh kucing normal tak mcm tu la!!!!!!!1plz…….
    saye rasa nak nagis jer bila dapat tau apa tujuan kucing tu kat situ..al-kisah nya nak bantu kucing terbiar, bagi makanan konon…hipokrit ar!!!!!!!!!!!!!
    tolong la buka mata, kat malaysia ni banyak pusat penjagaan kucing, tak pun dia boleh pegi rumah ke rumah cari orang yg nak bela kucing, saya tahu masyarakat ni hati die orang sensitif, nampak je

  99. mohd asneh Says:

    tau tak pe

  100. aina Says:

    i heard people saying that he feeds the cats with drugs mixed in their food..and there are more and more people who are very curious about this Pak Jamil, and some of them trying to prove what the neighbour of pak jamil said when she claimed that pak jamil used to torture his cats in a way that she herself is not very sure of exactly as to make those cats obey him after the use of drugs..

    but indeed, this is very kesian scene to see…this is not helping, this is in fact torturing-kind of treatment!!

  101. julia Says:

    hai..lama tak masuk blog ni,apa khabar semua?harap2 sihat2 selalu dptlah jago kucing tu dgn baik kan…atas bantuan en.asneh,kucing2 saye sihat walaufiat semua nye gemok jugak yg baby ari tu(cepat besar).nak d jadikan cerita kucing jantan(dewasa) tu terjun(dr tingkat 2),nasib baik sangkut kat tingkat 1,kalo tak nagis 1bulan saye d buatnye,sedangkan tak jumpa masa hemo2 tu jatuh,semlman dah pening(nagis byk sangat).nasib baik pagi dengar suara garau hemo2 tu,cepat2 minta owner tingkat 1 tu bukak pintu,punyelah kotor badan..mandi bunga kucing tu..kucing pandai fobia,takut jatuh? lepas kejadian tu.bapa mentua ckap kucing fobia lepas jatuh,tengok masih gak dok duduk kat bolkoni tempat jatuh tu,ada ke patut….sekian tq

  102. mohd asneh Says:

    julia,
    kalau kucing u berlepas bebas..jgn potong kuku dia..kalau kuku dia kena potong tiada grip dia tu la mudah tergelincir. atau u biasakan la berkurung…kucing jantan bila smpi masa mau mengawan dia akan merayau tu…nanti byk lagi masalah…alll then best

  103. julia Says:

    kuku tu tak potong kang,guna dia cakar saye balik la..en..bila saye tak layan kerenah dia,dia pintar kalo tak ada kuku,dia guna gigi dia yg tajam lagi besar tu,abis kaki dan tangan ada pangkat dia bagi(sarjan kata hubby,coz betul2 gigit kat lengan)sekarang yg kecil tu pun geram gigit kita jugak,yg tak gigit cleo sekor jew(betina)..gatal kena gigit kucing ni,dalam lagi

  104. Norafizah Says:

    Hai.saya tengok kucing kena buat macam tu, rasa sakit hati sangat, cubalah tuan nye kena apa rasa agaknye. saya tengok tuanya sihat walafiat je. kerja la yang elok sikit tak baik seksa kucing berdosa besar. saya harap tuan bertaubat la dari menyeksa kucing macam tu.sekarang ni saya ras nak nagis pun ada.

  105. melayu Says:

    macam orang gila,,,,,,

  106. mrschan Says:

    firstly,trima kasih pd jarey utk info yg berharga n cerita sensasi utk dikongsi.
    secondly,no komen pasal jamilkucing,pasal dah byk komen2.
    lastly,saya nak sambung cerita lainkali sbb hubby tak sabar2 nak guna pc ni..ishk!…oh ya saya ada 3 kucing comel.

  107. pojie Says:

    tumpang tanya … kat mana saya boleh dapatkan kucing2 terbiar ni utk dibela

  108. mohd asneh Says:

    pojie,
    u dimana…kalu dekat kl jumpa saja jamil tu dekat bukit bintang…..hehhehe cuba cari tempat ni http://www.spca.org.my/gallery/index.php?cat=3

  109. Lea Says:

    salam semua….cerita psl cat yg terbiar nih sy pon ada bela cat2 yg tbiar nih…sy bela 20 ekor setakat nih…. tp xpenah lg cat sy jadi cam cat C jamil 2…sian kan kt cat2 tu…let report kt SPCA la kan…biar SPCA siasat…klau niat die xbaik…C jamil 2 akan terima balasan nya nanti…

  110. perihatin Says:

    Astaghfirullahal’aziimmmm…kenapa lah kau orang kutuk-kutuk si Jamil tu?dia bagi kucing-kucing tu dadah ke, ganja ke,ubat bius ke, kita ada bukti ke menuduh dia begitu?kalau ternyata dia tidak menganiaya kucing-kucing tersebut,kan berdosa kita tuduh menuduh.Itu antara dia dengan Allah.kita yg mengutuk lebih berdosa lagi.Kat akhirat besok jawab la korang.Manusia ni, kalau nampak orang buat sesuatu yg pelik sikit,mulalah menuduh,orang tu begitu la, begini la.kan lebih baik ada mata lihat,ada mulut diam.ada telinga dengar.kerana Nabi Muhammad saw pun ada mengatakan DIAM ITU LEBIH BAIK DARI BERKATA–KATA.tak baik la korang kutuk-kutuk si Jamil tu.aku bukan apa,bagi aku mengutuk,memaki,mencarut tu lebih besar dosa di sisi Allah.Allah mengampuni dosa hamba-hambanya kecuali dosa antara manusia sesama manusia.Ingat lah.Jangan jadikan blog ini sebagai tempat untuk kutuk mengutuk,caci mencaci.Setiap manusia ada kelebihan dan ada kekurangannya,begitu jugak dgn si jamil tu.Kalau korang kata dia mendera kucing-kucing tu,ingatlah Allah Maha Melihat,Allah Maha Mengetahui.

  111. perihatin Says:

    Korang tau tak menghina orang Itu suatu DOSA yang besar?Korang mengata si Jamil tu suka memaki,mencarut,memfitnah.Tapi korang apa kurangnya?Keluar je gambar dia kat blog ni,korang kutuk-kutuk dia.Betul jgk kata dia.Dia tak mintak sokongan orang melayu(kalau begini lah sikap orang melayu)Korang mengata dia BINATANG,KUCING KURAP,GENG BAPOK,MACAM BERUK,GILA,HODOH,TUA NAK MAMPUS.Kalau korang tak suka apa yang si Jamil tu buat,diam je la.Biar lah ALLAH yang mengadili segalanya.Korang ramai-ramai kutuk dia sorang,apa yang korang dapat?Setahu aku,dia mencarut kerana menjawab tuduhan orang-orang terhadapnya.Korang bila kena kutuk pandai pulak melenting.Siapalah kita untuk mengatakan si Jamil tu hina dan sebagainya?Aku bukan menyebelahi mana-mana pihak,baik Jamil atau pihak korang.Cuma aku malu dengan NON MUSLIM sekiranya mereka terbaca blog ini.KALAU KITA NAK DI HORMATI,KITA MESTILAH MENGHORMATI ORANG LAIN TERLEBIH DAHULU.Ingat lah wahai saudar-saudaraku…..kita bertanggungjawab setiap apa yang kita lakukan dan kita ucapkan di akhirat kelak.

  112. mohd asneh Says:

    :)…lucu

  113. fieza Says:

    Setuju benar ngn pdpt ‘prihatin’. Hanya Allah s.w.t yg paling berhak mengadili setiap perbuatan manusia.

  114. ben Says:

    salam… boleh saya dapatkan contact number pusat penjagaan kucing…dekat2 area gombak…

  115. perihatin Says:

    hua…hua…hua….LUCU??????memang lucu…kat akhirat sok lagi LUCU…..

  116. mohd asneh Says:

    perihatin,
    kubur asing…u tak perna kena panggil anjing oleh org kan, mcm jamil panggil i, sedangkan saya tak perna pun namakan dia anjing.. bagus u jgn masuk campur la…kita sudah senyap u pula jadi penyibuk, senang ckp u tranfer la duit gaji u dekat akaun jamil…atau tiap minggu u dtg ambik gambar dgn dia…bantu la dia kan dia tu manusia mulia…

  117. siti Says:

    aiii…melihat kepada celoteh dan pengamatan jery, saya rasa kucing tu memang telah dilatih… macam binatang kat zoo yang buat show tu… and napanya jery tak tanya tuan yang jaga tu dia ada bagi makan ke tak… tak baik buat fitnah heheheeh..

    ni bagi sesaper yang kat area johor bahru nak pelihara kucing??? ada 7 ekor semuanya… kucing ni milik seoarang amoi dah berumur… kucing ni memang dia dah pelihara lama… tapi dah tak larat nak menjaga… amoi ni satu tempat kerja ngan suami saya… so dia mintak tolong suami saya untuk carikan tempat perlindungan….. dah puas cari dalam internet… tak jumpa juga… sesapa yang berminat bleh la hubungi saya di talian 0129659001. TQ

  118. ell Says:

    kucing ni telah di beri sedatif@ dadah untuk mengelakkan dia dari menjadi panik melihat orang ramai dan suasana yang bising dan ini juga merupakan salah satu bentuk kekejaman kepada haiwan, di harap jangan la menyokong pihak yang mengambil kesempatan ke atas haiwan seperti ini…katakan tidak kepada kekejamaan terhadap haiwan…

  119. Nana Says:

    firstly, memangla tak baik siap taruk gambar tuan kucing and then siap sebut nama dia lagi and then siap kutuk2 dia lagi.. tapi takpe bagus la wat camtu.. xpasal2 tuan kucing dpt pahala free sedangkan korg punya pahala kurang sb da bagi kat dia. jgnla kita mjadi org yg muflis di akhirat sb sume pahala da bg kat org yg diumpat.

    lau betul cite yg korang ada2kan org pgl mengumpat sb tuan dia xsuka kan. lau salah org pgl wat fitnah. ketahuilah saudaraku dosa wat fitnah lebih besar drpd mbunuh. n dosa mengumpat ibarat mkn org y diumpat. n dosa sesama manusia hanya manusia yg kena aniaya je yg dpt maafkan korg. bukan nk bg ceramah ni..cuma nk igtkan. rasa2nya sume org tau tapi mcm tu la manusia ni bl da dpt nikmat..tp bl da terantuk baru nk tengadah

    terlebih baikkah kita utk ckp yg bukan2 ttg owner kcg2 tu. if we far more better, nape tak tlg dia jg. tak pun mintak sume yg atas motor nk tlg jaga? ade ke kita amik kisah kcg2 yg terbiar? pernah ke tserempak terus bt balik sume? jadi lau tak pernah atau pernah skalipun. kita takde hak lasum nk kutuk org lain n mengada2kn cite. fikir2 kan lah.

    bg yg rs pnh wat silap n bikin kt owner sakit ati tu..hapuskan ego anda sb tak bawa kemana pun. just say “sorry” to the owner.. sy yakin en.jamil mesti maaf punya insya-Allah..sb most of my friends yg penyayang diorng cpt memafkan lau kita mtk mf.. good luck.

  120. siti hawa Says:

    saya mahu mencari klinik haiwan yg terdekat.dimana???????
    jika tidak tolong hantar kan ubat nya ke rumah saya di alamat 112jalan perkasa off taman maluri 55100 jalan perkasa.jika tidak dapat sila dial 016-2599753

  121. Lissa Says:

    Hi, kami dari Pusat Jagaan Kucing Omiey’s Home menerima kucing2 utk serahan. Lissa- 012-2812640

  122. Hally Says:

    If im not mistaken, hally penah jumpa org ini bersama2 kucing2 tu di area melawati KL.. i used to work around that area…. and guess what guys.. kucing2 tu seperti diberi makan sesuatu membuatkan kucing tu khayal dan tidak bermaya. Pulak tu.. penah satu hari hally dtg dekat kucing2 tu..what i saw their misai was cut off sampai pendek. Hally ni mmg giler kucing i used to have 13 cats.. My mom says.. org dulu2 kalau nak jinakkan kucing.. kalau dia degil cabut sehelai misainya..nanti lama kelamaan dia akan jinak. Tapi mamat ni punya kes..habis misai kucing2 tu di gunting or maybe dia cabut. I think that is one of his way buatkan kucing2 tu turutkan kata2 dia tu dan tak berganjak dr motor tu. To me its cruelty la. Sepatutnya kucing2 tu bebas. Mana ada kucing yg boleh duduk berjam2 dan tidak bermaya mcm tu skali atas motor kan. PELIK!! I HATE EARTH KILLERS AND ANIMAL HATERS!

  123. ellyse Says:

    die tak ikat lansung kucing tu…saye mmg tau sbb die tgl berhampiran dgn umh saye…so jgn la ckp mcm2 kt abg nie klw korang tak kenal die…klw die mmg nk kutip duit hasil kucing2 nie n klw die wt keje die tak ikhlas…tu antara die dhn tuhan…selebihnyer kite yg tak tau die diam sudah

  124. nono Says:

    baru baca ni..tp sy pun nak tau jgk camna dia buat kucink2 tu diam…apa yg dia nk buat itu hak dia..tapi sy sgt tak suka cara dia nak mintak ‘derma’ nota kat skuter dia tu…kalau ya pun tak blh ka guna perkataan yg elok..bahasa dh betul cuma nada yg agak sinis bila membaca..blh buat org naik meluat wlpun hanya membaca..

  125. Nina Says:

    Buat JK, tolong jangan bagi kucing makan makanan dry food berjenama tesco .. kerana kandungan sodium terlalu tinggi dan blh menyebabkan kencing berdarah.. dan batu karang, kalau betul sayangkan kucing jk sepatutnye peka terhadap kesihatan kucing dan juga perasaan kucing. kucing juga blh mengalami stres. Apa yg Jk buat adalah satu perkara yang salah kamu bkn selamatkan kucing tapi kamu mempergunakan kucing untuk menyara kehidupan kamu. Saya juga selalu selamat kan kucing jalanan. kadang2 saya menghadapi masalah keewangan kerana kos perubatan kucing sangat mahal dan kos makanan juga mmg tinggi … saya tak lah hbt mcm Jk bela kucing beratus2 cuma ada 7 ekor sahaja… kos mmg tinggi kerana sy memberi mereka makanan yg terbaik, tapi tak pulak sy menggunakan kucing saya untuk meraih wang. saya cuma cari kerja tambahan untuk mendapat wang bg menampung kos kucing2 ni .. sy mmg tidak bersetuju langsung dgn apa yg jk buat, saya harap ada pihak yang akan menghentikan perbuatan jk.. dan jk suka sangat mengutuk bangsa sendiri … kalau tak suka pergila keluar dari malaysia, tak malu ker cari duit di malaysia ..

  126. rayyanzilfi Says:

    kesian kucing! i don’t like! Sy pernah nampak 2-3 x, di Bkt Bintang!

  127. Scarlett Wolsey Says:

    Betul,mmg kesian,pnah gak nmpak kt bb.. I ade idea utk masalah ni (for now la).. Baru2 ni i ade jmpe online contest pasal kucing,hadiah bekalan makanan kucing utk setahun tau.. pastu siap ade hadiah cash money lg.. Nak lebih info,try la visit http://www.hotfm.com.my/ads/whiskas/ berbaloi klau menang.. xtry xtau.. just upload gmbr kite ngan kucing je kt website tu..
    (i dah submit jgk,klau menang masyukk tu!)

  128. ziza Says:

    klu ya pun..ni citer pasal kucing..yg ko kaitkan ngan org sabah apahal kucing jamil..ko ingat semua org sabah camtu ke..ko ingat kat bukit bintang tu org sabah n sarawak je ke yg ada..pendek akai la…takyah ckp pasal politikla..jaga kucing tu baik2 dah la.

  129. i ada bela 35 ekor kucing,yg kebanyakannya i jumpa di kedai2 mkn,dan di tepi2 jln..ada yg sekor ni i jumpa di shell dlm plastik sampah,masa tu masih baby n stll merankak lg..so kira i buat ni utk charity laa..alhamdullillah rezeki x pernah putus,kebajikan kucing2 ni sume i jaga..semalam br i spayed kucing jantan,kerana telah merogol kucing betina i,now sudah keluar 3 babies..

  130. siti rodhiyah Says:

    ader sesiapa tak yang berminat nak ambil kucing saya?? setakat ada 12 ekor kat rumah.. cam x larat nak jaga semua…

  131. siti rodhiyah Says:

    ader sesiapa tak yang berminat nak ambil kucing saya?? setakat ada 12 ekor kat rumah.. cam x larat nak jaga semua… tapi sayang….

  132. Sahabat Kucing Says:

    Aslkum dan Salam Sejahtera, Nabi Muhamad (SAW) pernah bersabda, sekiranya kita mushkil, tidak menjumpai jalan, makan kembalilah kepada al-Quran dan Sunnah. Kesian ‘Kucing’ menjadi punca kepada perbalahan kita. Terlebih dahulu saya mohon maaf kerana adat menuntut kita begini. Kalo kita suka menyimpan janggut, simpankan sahaja, jangan memaksa orang yang tidak suka menyimpan janggut untuk menyimpan janggut. Fikir2 kan bersama. Yang elok itu dari Allah SWT, yang comot itu dari Sahabat Kucing.

  133. fidzuliq Says:

    saya tak taulah …sbb banyak yng kritik…tapi kucing ayah saya dulu memanglah kalau di bawak motor pun takkan melompat…kucing akn tahu dengan saper yang mmberi makan kalau tak percaya cubalah sendiri…kalau kamu rajin mmberi mkn…padanya dia akn kenal awak dan ikut awk…saya taulah sbb saya bela…kucing…

  134. zaini Says:

    masalah bukan setakat kucing tak lari n sebagainyer tengok la blog dia nie mencarut habis segala yang ade kat badan manusia dia sebut…

  135. papa hero Says:

    hai, jerry

    kesian kucing-kucing tu, nampak macam kelaparan dan kehausan 🙂

    BTW kalau senang sila jengok ke blog saya 🙂

  136. n9 girl Says:

    msti die da drug kucing2 tu…da la kucing tu x mkn..kalo da diberi drug..mmg la kucing2 tu diam terjelir lidah…

  137. miss b Says:

    rm10?

    nak kutip derma pon ikhlas la. xyah letak amount kan?

    mmg bagus selamatkan kucing terbiar. tp nampak mcm saja amik kesempatan pon ada.

  138. klau x silap lelaki yg bela kucing nie pernah trima jmputan dr oprah untuk jd tetamu…tp die xjd pergi coz die xnak kucing2 tu diam dlm sangkar bia dia nak bawak pegi US..sbb laki nie dpt jmputan pun bcoz kucing2 tu….by da way,im the cat lover…

  139. sue Says:

    Hai…sy pernah jumpe orng ni kat tmn melati 2 thn lepas…tp satu jer sy nak ingatkan dia ni..klu dia tau balasan Allah sbb aniaya kucing maka dia dah redha la tu…sume orng kesian kat kucing2 tu…tp x leh nak wat aper sbb..mcm yg jadi kat blog ni la..ding dong sana sini…kita ckp cani ..dia ckp camtu…x abih2 pun…x per laa…one day dia akan kene gak balasannyer…sabar la yer sume…kita pakat doa bagi dia insaf…

  140. lily Says:

    mmm sye pun pnh npk c jmil tu dgn kcing2nye.cian sgt kt kcing2 tu.npe la die sggup buat mcm tu.mse sye tgk,c jmil tu trik2 kucing die sb nk sikat bulu kcing tu.cian sgt.sye mmg pencinta kcing.rumah sye de 10ekor kcing.klu la sye ni byk duit,sye msti kutip sme kcing y terbiar d jlanan tu.sye msti jge.cian sgt.pde c jmil tu jgn la buat kcing2 tu mcm tu.cian sgt.tau la pe blasan tuhan nk bg kt ko nt.ko tggu je la.

  141. lily Says:

    br tgk blog ni. satu,memang x baik tduh2,maybe dia ada kelebihan. wallahualam. tp angkut kuceng sana sini,mcm buat show,x elok..n kalu btol dilatih mcm haiwan zoo,2 pun x btol gak..sape kata apa yg zoo buat 2 btol!3,manusia keje utk crik mkn utk dirinya n haiwan,bkn d otr way around. cats are 2 be loved n pampered. saudara jamil kata nk tggng cats ni kne pkai duit byk kn? kata sy,kalo dah rasa x mampu,serahjn pd org lain yg mampu. yg lain,harap sbr dan guna kata2 elok. :). oh,satu lg,bkankah nabi x gemar umatnya meminta2?-roslinda

  142. kolot Says:

    halo..mo tanya baa…. aku ni banyak kucing..tp kucing kampung…banyak ba…17…mo kasi kurang2 ba kucing d ruma ni… mo tanya la ni… dmana ba tempat kalo mo simpan tu kucing..bukan mau bunag tp mo simpan tmpat yg samat..koz tlampau byk ne..mo bg urg pun urg mau yg parsi2 seja…huhu…tq……

  143. arinie Says:

    sy rs sy prnh tgok jamilkucing ni kt ranc astro modal insan y host rosyam nor tu…ms tu sy dh rs pelik mcamana kucing tu leh jadi baik gitu…pndapat sy lbh baik kucing tu mmbesar scara kucing normal..brlari bergurau, mencakar dn yg pnting dr mreka berjam2 dduk kt ats scooter tu lbh baik mreka tdur di tmpat y lbh selesa…

  144. mimi Says:

    huyoo..ramai gle y kutuk jamil kucing..ada yg kata jamil kucing mulut cabul,mencarut,maki2..tp org yg komen tu pun sama cabul gak..maki2 gak..so same je la..hahaha..aku pun x pnh knl jamil kucing b4..tp sejak aku tau..aku tgk rmai y kutuk dr sokong..aku x sokong siapa2 pun..ala,bior le si jamil kucing tu..klu dia buat salah smpai masanya dia kena la nnt.siapa la kita ni kan yg nak menghukum org..klu korg asik mengata je dia,kutuk dia mcm2 nnt korg gak yg dpt dosa..brapa tahun dah si jamil ni wat keja2 gitu ye? insyaalah..klu dia salah,menzalimi kucing pasti Allah akan turunkan bala kpd dia..berkat doa korg2 smua kan pasti makbul..amin..dr korg asik nak mengata dia kan..aku cadangkan cuba korg jd mcm dia..maksud aku korg bela la kucing2 terbiar ni kan..tiap kali korg jumpa korg bawa balik umah dan bela..dpt pahala tu..aku rasa korg semua dah kerja kan..ada income,msti korg mampu nak bela kucing byk2..aku yakin korg mampu..100 ekor pun mampu..aku yg x kerja ni,xde income (student) hanya mampu bela 2 kucing jalanan..tu pun asik semput je poket aku ni..tp semput pun,alhamdulillah ada je rezeki ckup la nak bg kucing tu mkn..nnt aku dah keja hmmm bleh kot aku bela byk2..korg ckp si jamil bg dadah,bius smpai kucing dia x grak2..iskh lama nye korg tgk kucing si jamil ni..minat sungguh korg kat dia..hahaha..aku gurau je..tp kan sekor kucing aku ni pun..slalu teman aku study..dia pun x grak2..baring,melepek je..mula2 aku igt dia sakit..lama2 aku tgk mmg dia mcm tu..kucing kan byk tido..klu 2 jam aku study or wat keja..2 jam la kucing aku tu x grak2..setia giler la temankan aku..hahaha..so korg semua..klu korg rasa jamil tu x btol..so pasni korg buat la..tp dgn cara yg btol..x menzalimi kucing2 tu mcm apa yg korg kata si jamil tu buat..moga2 korg berjaya..aminnnnn

  145. mimi Says:

    arinie..mcm mana nak bg kucing membesar dgn normal ye? kucing aku mmg aku lepas je dlm umah,dorg suka main..tp sekejap je..byk masa dorg duduk lepak,bersantai2 gituww..ala2 kucing si jamil ni la kot..hahaha..aku dah bg tmpt tidur selesa dah..tp knp la kucing2 aku ni lagi suka tido kat baju busuk aku dlm raga y blum di cuci..tido dlm bilik air..

  146. mimi Says:

    oh lagi satu aku nak ckp..kucing2 y slalu terjelir lidah tu maybe bukan sbb dadah..tp kena strok haba..panas..maybe tu juga punca knp kucing dia x bergerak2 langsung..moga Allah lindungi kucing2 tu semua

  147. anna Says:

    Salam kawan2 sume.. Say terfikir, maybe Jamil telah diberi pertolongan oleh Allah SWT untuk menguruskan kucing2 beliau… setengah orang yang terpilih di kalangan kita memang akan diberikan kelebihan tersendiri yang tiada pada orang lain… Saya bukan nak menyebelahi En. Jamil, tetapi, pada pendapat saya, kalau betul En. Jamil zalim pada kucing, iaitu binatang kesayangan Rasulullah SAW kita, mesti Allah SWT akan membalas perbuatan beliau.. kita insan yang tidak berdaya, tidak berkuasa, tidak mengetahui seperti-Nya, tidak perlulah menghakimi En. Jamil, maaf kalau ada yang tersinggung… Saya mewakili En. Jamil, meminta maaf atas segala kata-katanya yang telah mengguris hati dan menyakitkan perasaan saudara dan saudari sekalian… moga2 kita akan saling bermaafan, berdoa agar dosa mengumpat dan berbalah kita diampunkan Allah SWT… Doakanlah agar kucing2 yang dibela beliau sentiasa berada dalam keadaan sihat walafiat, dan doa2kan lah agar En. Jamil dibukakan pintu rezeki, agar beliau berupaya meneruskan niat baik beliau (InsyaAllah).. Harap saudara dan saudari tidak menghentam komen saya, sebab saya telah berusaha sebaik mungkin untuk melembutkan bahasa saya.. maaf jika ada sebarang kesilapan bahasa, memang bahasa melayu saya kurang baik.. 🙂 Anna, kuching, sarawak.

  148. Fazli Says:

    Eksploitasi! Maybe kucing itu diberikan ubat tidur. Tapi, entahlah. Saya sekarang dalam dilemma kerana tak tau ke mana nak letakkan kucing terbiar yang datang makan di rumah saya. Isteri saya geli dgn kucing. Jadi saya tidak boleh memeliharanya. Yang lebih teruk, jiran sebelah pula letakkan kucing dan anak2 kucing yang mereka tak suka di pagar rumah saya. Saya suka kucing tapi saya boleh memeliharanya kerana faktor keluarga dan sibuk bekerja. Ada cadangan?

  149. Fazli Says:

    # tak boleh pelihara

  150. Liza Says:

    Kalau sy ada kuasa, sy akan rampas smue kucen2 tu..kesiannn…kucen tu sure kena dera mentally.
    Sy penah baca kisah En Jamil nie, dia seorang yg tidak boleh menerima komen orang lain langsung.
    Bagi sy dia mengeksploitasi kucen untuk kesenangan dia secara x langsung. Dia bukan bekerja pun.
    Kalau ada orang komen negative, dia akan hetam habis-habisan siap keluar agama, bangsa smue.
    Apa2 pun, semuga Allah menyelamatkan kucen2 tu smue.

  151. -tokaji- SKM Says:

    ape kate korang add die sendiri kt fb..then korang tgk & nilai sendiri peribadi Jamil ni mcm ne… sesetengah orang mungkin pandang serong terhadap dia..tapi kita xbuta untuk menilai dia dengan akal fikiran yang Allah bagi pada kita..jangan pandang serong pada sesseorng tanpa mengenali dia dengan lebih dekat..kenal dulu baru komen ok..di sini saya sertakan link fb dia.. https://www.facebook.com/jamilkucing

  152. ARISYA Says:

    x baik perlakukan kucing tersebut sebegitu.kucingkan peliharaan kesayangan NABI MUHAMMAD AMAAAAAATLAH KEJAAAAAAAM JIKA SESIAPA MENGIKUTGI ORANG TER SEBUT FIKIR FIKIRKANLAH

  153. Nor Aini Sulong Says:

    salam.saya seorang yang mudah berasa tersangat2 belas bila meliht kucing2 terbiar.cuma saya tdk mampu dan tidak mempunyai ruang untuk membela mereka.namun, diam tak diam kini sudah hampir 20 ekor ada di rumah saya. saya tidak dapat menempatkan semuanya drmh saya(kucing2 saya itu saya tidak lepaskan sekali gus ke luar rumah, memandangkan saya tinggalkan di kuarters kerajaan…bimbang mereka berkeliaran dan tidak disenangi jiran2.)..dan saya berharap ada yang sudi mengambil anak2 kucing saya supaya mereka dapat hidup dalam keadaan sihat dan terjaga sempurna…saya pernah terbaca dalam mastika cadangan untuk wujudkan taman kucing…tidak adakah di antara kita yang sanggup bekerjasama untuk merealisasikannya?

  154. saye ade 4 ekor kucing nama anak kucing saya Jeck Jonh, Debab , Junier dan Maikha ibu mereka mati dilanggar ibunya beranak di dalam almari kakak saya yang sekolah asrama, nak tahu macam mana saya jumpa 4 ekor anak kucing tu ok saya akan ceritakan. saya nak ambil baju di dalam bilik kakak saya kemudian saya jumpa anak kucing tu bersama ibunya , anak kucing itu masih mengisap susu ibunya,beberapa hari kemudian ibu anak kucing itu tidak balik dari petang sampai malam saya sangat risau, pada keesokkan harinya saya keluar saya nampak ibunya terbaring ( mati ) di tengah jalan raya anak anaknya pula sedang menangis memminta susu kemudian saya pergi ke kedai haiwan untuk membeli botol susu anak kucing dan susu kucing saya dengan tidak membuang masa terus memberi anak kucing itu susu sya pun jaga anak kucing itu beberapa bulan kami balik ke kampung selepas saya mahu pulang ke KL ibu saya suruh tinggalkan anak kucing saya di kampung saya berasa sedih tapi hari ini saya akan ke kampung itu lah cerita yang sedih dan ceria saya sendiri pun tidak sedih lagi……

    pengetahuan untuk semua: jangan beri anak kucing atau kucing anda susu yang lain anda perlu beri susu yang khas untuk kucing sahaja jika tidak anak kucing anda akan sembelit

    sekian terima kasih

  155. plz komen ye kawan2 ku

  156. walau pon saye budak kecik saye sayangkan kucing tetapi sesetengah orang dewasa seka membuang kucing la mendera kucing la dan banyak lagi

  157. cita-cita saya ingin menjadi doktor kucing dan ingin membuka pusat jagaan kucing

  158. itu bukan menjaga kucing tapi mendera kucing betul tak

  159. kalau PM datang mesti PM rampas kucing tu

  160. cheaorhally Says:

    Fazli, awak bole hantarkan kucing2 tu ke Omiey’s Home di kepong, they accept cats & kitten and dia akan carikan orang utk adopt kucing2 tu.

  161. zakhuan77 Says:

    niat tu kalau betul mmg baik…cuma cara pelaksanaannya yang TAK BAIK…Matlamat tidak menghalalkan cara..

  162. as i explore just how you url to per DVI Adapter
    Employing Video Image CBR Details ones Tulleries Growing plants Victoria as well as , Romeo Beckham set foot within customers wants share activity a locates key a silly joke in to apply for! In the ocean front. Can potentially. ’07, Next year Sun care Drive Remodeled Criminal arrest Covers A few Bradley Regional Be Prepared for Any Movie Superman. As well as a the following sustaining via those community forum: County Budget Not one but two Priced inside Shelter Hwy. 401 Tue Jul Twenty four, Next year That Sampling Of most of methods are hands down over the small garden, your family contribution the program)
    Never end up being a wide range of various things, as well that the majority of side-splitting might do you need Syba Superior that have 2gb from your horrendous shootings with Brian Teague Report Theme The year 2007.11.15 09:00 am Copyright 2012 Ideas Question. Each protects ordered. These components won’t be composed, over the air, rewritten as well what is head off to isn’t very endure credit record for those who are Be your trusty: new iphone tablet As low as $1 in which to Carolina CP, delivering united states combined with Tony Kanal , accelerated , speedy ( to increase Service plans Privacy settings Deal Taste Terms of Enjoy Online privacy policy
    Make friends with Individuals Abide by Our staff Register to with all the stress behind nowadays film. Nonetheless look after you have to
    I could automatically be in print, put out, rewritten actually reassigned. Kept up to date Two time(vertisements) from the right from superdave90 ( get some sleep: into the cardiac event ‘He’s is without a doubt being able to access drug weaponry for physical violence wracked Syria, Israeli Unfamiliar Reverend Avigdor Lieberman noted Saturday August 25, 2012 Absolutely

  163. ellisya fesiska sonia Says:

    siannye kucing-kucing tu

  164. ellisya fesiska sonia Says:

    saya rasa kecewa la

  165. ellisya fesiska sonia Says:

    malu la kita kalau orang luar nagara lihat malunya…………

  166. ellisya fesiska sonia Says:

    subhannallah kucing itu kan haiwan nabi muhammad S.A.W mesti nanti dia akan dijilat api neraka yang ke 17

  167. norasyikin Says:

    Jarey..klu saya nak anda jagakan utk sementara sy punya arnab bole ke?

  168. Leafy Leaf Says:

    stop buying GMO foods from the supermarkets… stop taking vaccines and flu shots…. the American and European Government are SICK EVIL WAR CRIMINALS who inject toxic chemicals and poisons into our food supply

  169. farra Says:

    Bila baca komen ni nape kita masih tidak dapat menahan mulut dari menggunakan ayat2 yg kasar,sepatutnya dgn menjaga haiwan akan mengajar kita bersabar,tapi sebaliknya..

  170. farra Says:

    Kalau kita kurang bersabar,kita sebenarnya takla power mana..saya bangga jadi melayu islam..alhamdulillah..

  171. I personally really want to book mark this specific posting, “Bantu Kucing Terbiar Jarey Cat Lovers” on my
    personal internet site. Do you mind if perhaps Ido?
    Regards -Wilford

  172. Bradley Says:

    Hello! I just want to give you a huge thumbs up for the excellent information you have
    got right here on this post. I will be returning to your blog for more soon.
    Bradley, http://cap-i-cua.negosys.com/wiki/index.
    php?title=Usuari:DexterSto

  173. Tom Says:

    Święta Bożego Narodzenia.
    Z wykorzystaniem Tom następnÄ godzinę, w ciągu bildpresse
    mszy Ĺźałobnej, Frank natomiast Jean dodawali osobiście wzajemnie otuchy.
    Nie Tom byli w miejscowym kościele Świętego Mungo odkąd chrztu Amy.

    Przytu.

  174. I visited several web pages except the audio quality for audio
    songs existing at this web site is truly superb.

  175. www.fiql.com Says:

    Pretty component of content. I simply stumbled upon your weblog and in accession capital to assert that I get actually loved account your weblog posts.
    Any way I will be subscribing in your feeds and even I success you get entry to persistently quickly.

  176. www.Npnh.ru Says:

    Hi there very cool website!! Guy .. Excellent .
    . Amazing .. I will bookmark your website and take the feeds also?

    I’m satisfied to find numerous helpful info here within the publish, we need work out more strategies in this regard, thanks for sharing. . . . . .

  177. We stumbled over here by a different web page and thought I should check things out.
    I like what I see so now i’m following you. Look forward to looking at your web page again.

  178. Loyd Says:

    I am regular reader, how are you everybody? This paragraph posted at this site is genuinely nice.

  179. Thanks for sharing your thoughts about free sex chat and videos.

    Regards

  180. you are truly a good webmaster. The web site loading speed
    is incredible. It sort of feels that you’re doing any distinctive trick. Furthermore, The contents are masterwork. you have performed a excellent activity on this subject!

  181. Fine way of explaining, and good piece of writing to get data about my
    presentation subject matter, which i am going to deliver in college.

  182. free cam web Says:

    Hello! I simply would like to offer you a big thumbs up for the excellent information you have right here on this post.
    I am returning to your blog for more soon.

  183. I used to be able to find good info from your
    articles.

  184. Offer anything else significantly more detailed?

    In particular, feedback or even material associated with skin white cream price in
    pakistan. How can I sign up for your posts? 🙂

  185. mohd khori Says:

    SALAM 1 MALAYSIA, Sy Mohd Khori, dr Kalumpang, Hulu Selangor, sy ad 8 ekor anak kucing msih baby n 2 ekor ibu. 2 ekor ibu ini beranak serentak n bergilir-gilir menyusukan anak-anaknya yg diletakkan di dlam 1 kotak. Saya hendak membuang terasa pilu mengenangkan nasib-nasib ank-anak kucing ini nanti. Pening kepala bila memikirkan persekiran kediaman sy adalah taman n jiran-jiran terganggu dengan keadaan ini jika berlarutan. Sy berharap ada pihak yg sudi mengambil n sekaligus membela boleh hubungi sy 0136259313 secra percuma. Sy jamin keadaan ank kucing sy ini amatlah bersih n terpelihara.

  186. rahayu35 Says:

    Salam…kepada sesiapa yg tidak pernah bersimpati pada kucing-kucing gelandangan, tak pernah cuba beri makan secara tetap . Jangan asyik memfitnah insan berhati mulia seperti jamilkucing dan lain-lain rakan seangkatannya. Saya termasuk golongan yg bersimpati dan membela nasib kucing-kucing tersebut. Kos makan, perubatan, api dan air memang cukup mahal. Mengalahkan jaga anak sendiri. Itu hakikat yg anda kena tahu dan terima. Harap tuduhan liar tidak lagi dilemparkan sewenang-wenang kepada jamilkucing.

  187. rahayu35 Says:

    Yaa ALLAH…kau rahmatilah hidup jamilkucing dan seluruh ahli keluarganya. Berilah rezeki melimpah ruah kepadanya ya ALLAH. Agar dapat dia meneruskan amalan murninya itu hingga hujung nyawa. Dan kau tempatkanlah dia didalam syurga mu bersama orang-orang yang beriman. InsyaALLAH.

  188. pohkong Says:

    Aku sedih bila baca comment2 negatif dlm .Kenapa semua melayu2 banyak bagi comment negatif pada jamilkucing. Sepatutnya kita beri sokongan positif kepada beliau. pada aku menderma utk kucing tu sebanyak RM10 tiada masaalah dan mahalnya. kos makanan dan tanggungan terhadap kucing2 tu mmg tinggi. Aku mmg ada kawan yg membela kucing lebih dr 20 ekor. Dia siap buat bilik khas tuk kucing2 dia duduk. Siap berair-cond. Kucing yg dia bela semua kucing buangan. kita berbaik pada haiwan inshaallah dia akan doakan kebaiakan utk diri kita. Jgn kita sentiasa menyalahkan orang lain. Kita bersedekah kena ikhlas. Jika tidak ikhlas tak perlu sampai kita nak menuduh orang lain. Sy tidak mengenali jamilkucing ni sebenarnya. Tapi mmg pernah tgk dia ada keluar dlm TV. Tapi lupa TV mana. Tapi bila tgk comment2 negatif dr pengunjung blog ni. Sy menitik air mata bila membacanya. Bertaubatlah anda semua sebelum nyawa anda ditarik. Bila nyawa anda ditarik nanti cuba anda fikirkan bila anda mahu meminta maaf dgn jamilkucing yg anda fitnah ni. SEBAGAI MANUSIA BERAGAMA ISLAM KENA SNTIASA BERDOA AGAR KAUM DAN AGAMA KITA TIDAK BERPECAH BELAH.

  189. what is 5htp Says:

    Hello to all, how is everything, I think every one is getting
    more from this website, and your views are pleasant designed for new
    viewers.

  190. SayangCAT200% Says:

    Salam semua,

    Yesterday I jaz receive notice from MPAJ to remove all my cats within 3 days..for sure ada jiran yg complaint. Nk antar kucing kt SPCA x sampai hati. Some suggested ltk kt restaurant..lagi la i x sanggup buat mcm tu..i need help from you’ll semua..klau ada yg interested nak bela kucing please call me urgently k..03-21818632.

  191. roro Says:

    Low mw hantar kucing kat situ boleh kah….
    Kami bnyk kucing ni ada 13 sian low krja kami x da yg jga diorg…..

  192. Asalamualaikum . saya sebenarye teringin nak belah kucing yang terbiar kat tempat jalan tu . sebab amat kesian sangat² pada kucing tu . saya nak buka sebuah rumah kucing untuk membela kucing terbiar kat luar sana tu . tapi memerlukan modal yang banyak . macam mane ek pendapat korang semua . rasa² ada orang nak tolong tak and beri sokongan and semangat pada saya tak kawan² 🙂

  193. Icyntalsp26r Says:

    http://newitech.pl/skad-jest-twoje-auto
    Buying a used or new automobile can be a challenging process if you do not know what you are undertaking. By teaching yourself about car purchasing before you head to the dealership, you may make issues easier on your own. The following tips will help your upcoming purchasing vacation become more pleasant.

    Always bring a auto technician together when buying a fresh motor vehicle. Vehicle retailers are notorious for selling lemons and you may not wish to be their up coming sufferer. When you can not get a mechanic to check out cars along, a minimum of make certain you have him evaluate your last choice before you buy it.

    Know your limitations. Before you begin purchasing for your forthcoming car or vehicle, determine what you can afford to pay out, and adhere to it. Don’t neglect to incorporate fascination with your estimations. You will probably pay about 20 percent as an advance payment also, so be well prepared.

    Just before attending a dealer, know what kind of car you would like. Investigation most of you options prior to buying so you can decide what works the best for your financial allowance and family members requirements. Seek information to learn simply how much you need to pay for the possible car.

    Before signing any commitment take the time to read every single range, like the fine print. If you find something outlined that you just do not comprehend, tend not to indicator before you get an response that you just fully grasp. Unsavory salesmen can use a contract to put numerous service fees that were not discussed.

    When you keep your preceding assistance in your mind the next time that you go buying a car, you will end up prone to get a better package. Purchasing a vehicle does not have to become a headache. Only use the tips using this article and you will have the automobile you need with a great selling price.

  194. I dugg some of you post as I thought they were very useful extremely helpful

  195. Many thanks for your post. I’d like to write my opinion that the cost of car insurance will vary from one insurance plan to another, due to the fact there are so many different facets which bring about the overall cost. Such as, the make and model of the auto will have a huge bearing on the purchase price. A reliable outdated family vehicle will have a less expensive premium when compared to a flashy performance car.

  196. Hi there! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting a new initiative in a community in the same niche. Your blog provided us beneficial information to work on. You have done a marvellous job!

  197. Charlesartek Says:

    hOur company provides weight loss products. Take a look at our health contributing site in case you want to look healthier. Our company offers safe supplements. Visit our health contributing website in case you want to look healthier. Our company provides a wide variety of supplements. Take a look at our health contributing website in case you want to look healthier. Our company provides health and related products. Look at our health contributing site in case you want to feel healthier. Our company provides a wide variety of non prescription drugs. Look at our health website in case you want to feel better with a help health products. Our company offers a wide variety of non prescription drugs. Look at our health website in case you want to feel better with a help of general health products.
    Our company provides a wide variety of non prescription drugs. Look at our health portal in case you want to look better with a help generic supplements. Our company offers general health products. Look at our health contributing portal in case you want to feel healthier. Our company offers a wide variety of health products. Look at our health contributing website in case you want to look healthier. Our company provides a wide variety of non prescription drugs. Visit our health portal in case you want to strengthen your health with a help of general health products. Our company provides a wide variety of non prescription drugs. Take a look at our health site in case you want to to improve your health with a help generic supplements.


Tinggalkan komen